[Czuwaj] Re: zastrzeżenie Krzyża Harcerskiego

admiral admiral w pomaranczarnia.org
Wto, 3 Kwi 2007, 13:17:16 CEST

<cytat kto="Michał Górecki">

> I znowu platoński świat idei. A ty Admirał taki mocno stojący na ziemi mi
> się wydajesz.

Bo ja mocno i niewzruszenie tkwie na szancu Idei ;)...

> Ludzie, pobudka! (sic!).
>
> Nie ma już żadnego społeczeństwa  broniącego idei harcerstwa. Mamy zwykły,
> brutalny kapitalizm z ZHP i ZHR jako STOWARZYSZENIAMI. Podmiotami jak
> każdy
> inny. I na prawdę społeczeństwo (choć w to wątpię) będzie mogło najwyżej
> się
> oflagować, albo ewentualnie jakieś samopodpalenie zorganizować.

Ale to nie  brutalny kapitalizm kaze ludziom chodzic na manifestacje,
Drogi Krzyzowe, finaly WOSP, oddawac honorowo krew, przeprowadzac babcie
przez jezdnie etc...
To jest kwestia  wyznawanych wartosci i wiary w ludzi. Chcialbym, aby
harcerze nie przeprowadzali analizy strategicznej, studium oplacalnosci
ekonomicznej i analizy wizerunku przed przeprowadzeniem babci na druga
strone ulicy. Naprawde mimo XXI wieku chcialbym (i wierze, ze to jest
mozliwe) zeby robili to z "potrzeby serca" a nie z wyrachowania. Jak tak
staram sie robic i wierz mi (mimo oczywiscie istniejacych teorii, ze jest
inaczej), ze robie to bo chce, a nie bo mi sie to oplaca.

> Myślmy proszę jak dorośli ludzie w XXI wieku, jasno, klarownie,
> rozwiązaniami realnymi, a nie pięknymi ideowymi ą ę.

Przeciwstawiasz: jasno, klarownie, realnie - ideom. To dziecinada, pomysl
prosze, jak jasno, klarownie i realnie wesprzec piĘkne idee, zamiast je
odrzucac.

> Ja rozumiem, że harcerstwo było zawsze ruchem bardziej "emocjonalnym" niż
> inne organizacje. Ale momentami to jest jakaś straszna masakra. Nie ma
> organizacji, jest RUCH, nie ma realnych rozwiązań, są IDEE, nie ma racji
Nie, g00. Rozumiem, ze "nikt nigdy nie przekona cie, ze biale jest biale,
a czarne jest czarne", tak ;))?

Trzeba madrze i w sposob wywazony laczyc emocje, idee, racjonalnosc, ruch
i organizacje etc. Nie idz na skroty, nie staraj sie patrzec tylko
skrajnosciami i nie wyrzucaj tej "emocjonalnej papki", bo ci jej kiedys
zabraknie i gorzko zaszlochasz...;)

admiral

--
:)