[Czuwaj] HAL'07

Śro, 25 Kwi 2007, 13:06:34 CEST

----- Original Message -----
From: <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, April 24, 2007 2:20 PM
Subject: Re: Re: [Czuwaj] HAL'07

Hmmm....
Ciekaw jestem na jakiej podstawie KCh lub KH "ustali"
> że od 23 czerwca do 31 sierpnia
> biwak może prowadzić wyłącznie podharcmistrz.
??
Pytanie uzupełniające:  jaki biwak  ?
Każdy ?

W instrukcji:
http://dokumenty.zhp.pl/download_07/gku07066_z.doc

kwestie biwaków są określone następująco:

=====================================

2.8. Biwak
Jest jedną z form działalności podstawowych jednostek ZHP, organizowaną w
czasie:
a) roku szkolnego - w zakresie krajoznawstwa i turystyki,
zgodnie z rozporządzeniem wymienionym w pkt. 1.4, ppkt. 7,
b) akcji letniej i zimowej jako forma HAL/HAZ
- w zakresie wypoczynku,
zgodnie z rozporządzeniem wymienionym w pkt. 1.4, ppkt. 4
i rekreacji ruchowej,
zgodnie z rozporządzeniem wymienionym w pkt. 1.4., ppkt 6.

Biwak, o którym mowa w pkt. a) może trwać do 5 dni (z przejazdami włącznie)
i musi być zatwierdzony w macierzystym hufcu
(Karta biwaku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej instrukcji).

Biwaki, o których mowa w pkt. b) podlegają zgłoszeniu w kuratorium oświaty,
jak inne placówki wypoczynku,
po złożeniu we właściwym terminie obowiązującej dokumentacji
(zgodnie z pkt. 4.4. ust. B niniejszej instrukcji).
Jednak jeśli jest to merytorycznie uzasadnione, to nie ma przeszkód
prawnych,
aby wyłączyć konieczność załączenia karty kwalifikacyjnej obiektu
do obowiązującej dokumentacji.

(.......)

4.7. Niniejsze postanowienia organizacyjne nie dotyczą biwaków
organizowanych w ramach działalności śródrocznej ZHP.

=====================================

Jak widać instrukcja rozróżnia 3 rodzaje biwaków:

1)  określonych w ppkt 2.8.a) - czyli biwaki organizowane podczas
(...) roku szkolnego - w zakresie krajoznawstwa i turystyki,
zgodnie z rozporządzeniem wymienionym w pkt. 1.4, ppkt. 7,(....)

2) określonych w ppkt 2.8.b) - czyli biwaki organizowane podczas
[...]

3) określonych w ppkt 2.8.b) - czyli biwaki organizowane
(...) w ramach działalności śródrocznej ZHP (...).

Zaś
(...) zgodnie z rozporządzeniem
wymienionym w pkt. 1.4, ppkt. 4 (...)
do kuratorium zgłasza się
JEDYNIE PLACÓWKI WYPOCZYNKU

Chciałbym wiedzieć także dlaczego wskazałeś okres:
23.06 -31.08
HAL nie jest tożsama z letnimi feriami szkolnymi.

Czesław