[Czuwaj] Autorytety

Pią, 27 Kwi 2007, 11:10:58 CEST

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 26 April 2007 20:14
Subject: Re: [Czuwaj] Autorytety

> Nie wiem, czy pamietacie, ale ostatnio autorytety starych czasów tępiono w
> początkach PRL.
> A po co?
> Po to, zeby wprowadzić nowe, własne.
>
> Czy w IV RP tępi się autorytety III RP ze sprzeciwu wobec samej
> "instytucji" autorytetu?
> O naiwni, ktorzy tak myślą...

Ani PRL, ani IV RP nie tepi autorytetu ze sprzeciwu wobec autorytetu, tylko
po to, aby wprowadzić własne.

I było to w PRLu, i jest to w IV RP. Geremek i Mazowiecki tego przykładami
są.

> A własnie w taki sposób w harcerstwie przedstawiamy autorytety:
> Jako ludzi, których WARTO słuchać i naśladowac.
> A nie ktorych TRZEBA słuchać i naśladowac, bo byli nieomylni.

Tak? Olek, w wielu środowiskach właśnie jest tak, ze są to osoby, które
TRZEBA słuchać, bo inaczej się jest potepionym teraz i na wieki wieków.

> Juz mielismy okres, gdzie wydawalo sie, ze wychowanie bez autorytetów jest
> młodziezy potrzebne.
> Teraz ze wstydu wszyscy sie z tego wycofujemy, ciesząc sie, ze młodzież
> zaczyna sie za autorytetami rozglądać. A u nas znowu kwitnie głęboko
> intelektualne myslenie, ktore na swiecie odchodzi juz do lamusa...

Zupełnie się mylisz, moim prywatnym zdaniem.

Jestem za autorytettem, ale za Nauką Wyboru Autorytety i Umiejętniością
Niepodążania Za Modnymi Autorytetami I Idolami, często zresztą tylko
Słownego Podążania I Tylko Wtedy, Kiedy Jest Mi To Wygodne.

DJD