Re: [Czuwaj] Wybieram inną drogę_ja tez

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 11 Gru 2007, 11:08:15 CET

11-12-07, Andrzej Grabowski <andrzej w harcerstwo.net> napisał(a):

> Wydaje się, że formuła listy się wyczerpała. Dzisiaj piszą na niej
> najczęściej tylko weterani, próbując czasami
> rozgrywać między soba jakies sprawy, mało jasne dla innych.

Zaraz, zaraz. Mnie tu się nic nie wyczerpało i nie chciałbym, żeby
dyskusja zostawała przerywana w jeden z typowych stylów przerywania
dyskusji internetowych:

- nikt nic nie rozumie, skończmy dyskusję
- za dużo gadania weźmy się do harcerskiej pracy
- gdzie tu braterstwo, nie atakujmy się

I tak dalej. Owszem, dyskusje ideowe często prowadzi się na Forum ZHP,
dyskusje o sprawach błahych i przyziemnych prowadziło na
pl.rec.harcerstwo, a lista Czuwaj wyrosła na taki "watch" władz. I
bardzo dobrze. Poprzednia władza bardzo jej nie lubiła i nawet chciała
"zamknąć internet" niemalże ;)

Nic z tego.
Andrzej, to nie jest tak, że mogliśmy komentować i krytykować na
liście tylko kiedy rządził "ten paskudny beton". Ja też cieszyłem się
i cieszę z tego, że do władzy doszli ludzie z którymi łączyło i łączy
mnie pewnie więcej niż z poprzednikami (choć nie wszystkimi
oczywiście), ale tym bardziej patrzę na ręce ludzi, którzy mają nieść
zmiany.

I tak, będę komentował i obserwował. Ta sprawa wydaje mi się
kuriozalna i dlatego pytam o wyjaśnienia. Nie atakuję, nie obrzucam
epitetami. Pytam i opisuję co widzę.

Więc proszę, bez obstrukcji dyskusji.

Ja nadal harcersko pracuję, działam. Ale mam prawo do dyskusji.