[Czuwaj] Konsultacje minimow stron ZHP

TOGRO.pl togro w togro.pl
Czw, 20 Gru 2007, 12:59:49 CET

Mam wrazenie, ze tak jednak bylo zawsze. Byly jakies konsultacje, w
mniejszym lub wiekszym zakresie.
A fakt, ze mozna o tym na liscie rozmawiac, to nie zalezy ani od GK, ani od
ZI, tylko po prostu od tych, ktorzy chca rozmawiac i to "gora" tez powinna
docenic.

> Wlasnie z powodu poprzednich doswiadczen, ze cos było robione
> bez pytania ludzi o zdanie teraz przyjeslismy tryb:
> - analiza stanu faktycznego
> - propozycja zmiany
> - konsultacje tej propozycji zmiany
> - ogloszenie podsumowania tej konsultacji
> - zmiany propozycji po konsultacji
> - wprowadzenie zmiany
> jak latwo się domyslec wydluza to strasznie nawet proste
> dzialania, ale zdecydowalismy się na taki tryb wlasnie po to,
> aby zasiegnac opinii srodowisk. A jak na razie glownie
> obrywamy wlasnie za to, ze zdecydowalismy się robic konsultacje.

Mysle, ze nie "obrywacie".
To, ze ludzie wyrazaja swoje zdanie, to nie znaczy, ze to jest atak.
Martwi mnie term,in konsultacji. Gdzies widzialem zapis, ze na konsultacje w
srodowiskach jest czas do mniej wiecej polowy stycznia. Czyli miesiac. W
takim trybie sama GK nie zdola wyrazic swojego zdania na temat serwisow
centralnych, a co dopiero choragwie, hufce, szczepy, druzyny itp.
Nie twierdze, ze to konsultacje pozorowane, bo wierze, ze tak nie jest, ale
nie dotrzemy do "dolow" w takim terminie.
Na takie konsultacje, jesli maja byc rzetelnie przeprowadzone, potrzeba nie
miesiac, ale minimum kwartal. Biorac pod uwage, ze do konca roku coraz mniej
czasu poswiecamy na harcerstwo, a coraz wiecej na rodzine i organizowanie
spotkan mp. w hufcu w tym terminie graniczy z cudem.
Chyba, ze bedziemy o tym rozmawiac miedzy oplatkiem na wigilijnym spotkaniu,
albo na przekazaniu Swiatla... :-)
Mysle, ze rozumiesz moj tryb myslenia.

> nie moge i nie chce odpowiadac za to jak to kiedys było
> robione, ale wlasnie na poprzednich doswiadczeniach
> zbudowalismy tryb wprowadzania zmian. Mielismy (zludna?)
> nadzieje, ze ogloszenie konsultacji i kierowanie się ich
> wynikiem będzie wyraznym sygnalem ze wlasnie nie chcemy tego
> aroganckiego stylu.

Napisalem "arogancje" w cudzyslowie, bo nie potrafilem na szybko znalezc
innego wlasciwego slowa. Mysle tu jednak bardziej o "olewaniu" dolow, jesli
juz mam wypowiedziec sie dokladniej...
W koncu "doly" i tak nie przebija sie ze swoimi pomyslami.

Mam jednak pytanie. Jak wygladala analiza "poprzednich doswiadczen"?
Co na ten temat powiedzial Marcin Goleman, Jedrzej Kunowski i inni, ktorzy
ten temat juz kiedys wdrazali. Zadnemu sie nie udalo. Ja nie wiem dlaczego.
Ale rozumiem, ze Wy juz wiecie?

> Ustalenia minimow i innych dokumentow stanowiacych o
> internecie w ZHP chcemy również wprowadzic pod obrady Rady
> Naczelnej, aby ona to finalnie zatwierdzila po konsultacjach wlasnie.
> Czy w takim dzialaniu widac arogancje?

To bedzie takie mydlenie oczu. Bedzie mozna powiedziec, ze RN zatwierdzila.
Co czlonkowie RN na ten temat wiedza? Kto z nich prowadzi lub nadzoruje
strony internetowe? Ktos im zreferuje temat, a oni klepna, bo ktos (pewnie
szef ZI) powiedzial, ze tak bedzie dobrze. Wiec tym akurat to bym sie nie
chwalil.

> Mam bardzo prosta prosbe: skoro to co zaproponowal ZI jest
> nie takie jakby kilka osob z dyskutantow chcialo, bardzo bym
> prosil o zaproponowanie swoich zapisow.

Fajnie. Tylko czy mozemy pracowac nad 15 wersjami? Gdybym stworzyl taki
dokument, to mialby 5 punktow. Czy na taki dokument jest gotowe ZI, czy GK?
Mimo calej mojej sympatii dla szefa ZI mam wrazenie, ze dostal do wykonania
zadanie, ktore w tej chwili naprawde nie jest najwazniejsze. Wazniejsze jest
zalatwienie harcerskim srodowiskom darmowego hostingu, pomoc przy tworzeniu
stron dla tych hufcow, ktore ich nie maja i nie maja pojecia jak sie za to
zabrac. Zbudowanie systemu wymiany newsow (chociazby w oparciu o RSS), aby
na stronach jednostek byly newsy z GK, choragwi czy hufca - zamiast, jak
jest obecnie, przepisywanie ich bez sensu.
DLa mnie minima to nazwa organizacji i jej logo przekierowujace na strone
zhp.pl. Do tego ZAKAZ umieszczania reklam o tresci niezgodnej z prawe
harcerskim (tu jest pole do popisu dla zapalencow). I juz. Po co wiecej.
W takiej organizacji jak ZHP jest pewnie ok 400-500 oficjalnych serwisow
WWW, a do tego pewnie kolo 1000 takich o ktorych nawet nie wiemy czy
istnieja (zawody, druzyny, zastepy, galerie itp.). Zeby to ogarnac trzeba
sztabu ludzi NA ETATACH. Oni mogliby egzekwowac szczegolowe zapisy, do
stworzenia ktorych dazy ZI.

Przy okazji - nie wyobrazam sobie, zeby w ZI nie bylo kogos na etacie. Nawet
jesli cala GK ma pracowac za darmo, to podobnie jak w ksiegowosc, tu tez
potrzeba kogos, kto bedzie pobieral wynagrodzenie za swoja ciezka prace.

> Tomku - nie udalo nam się spotkac na poprzednich spotkaniach
> ZI, może będziesz mial troche wiecej czasu na wspolprace
> teraz lub w nowym roku?

Dziekuje za ponowne zaproszenie. Ja na dobra wspolprace to czas zawsze
znajde. Na spotkania nie zawsze, bo mam rozne obowiazki, ale to nie ten
watek... :-)

> I zachecam serdecznie do odnoszenia się do konkretnych
> zapisow projektu, znajdowania ich wad i proponowania swoich
> autorskich zapisow.

Ja juz zaproponowalem swoj zapis calego dokumentu. Pytanie, czy ZI i GK jest
na takie zapisy gotowe...

> pozdrawiam
> Rafal
> hm. Rafal Bednarczyk
> pelnomocnik Naczelnika ZHP
> ds. Wsparcia Zarzadzania
> Glowna Kwatera ZHP
> ul. Konopnickiej 6, 00-491 Warszawa
> tel. 0601-317036 fax 022-3390606
> www.zhp.pl

Pozdrawiam
___________________
Tomasz Grodzki - togro w togro.pl
TOGRO - Komputery Sieci Internet
Józefów k.Otwocka 05-420, ul. 3 Maja 63 C
tel./faks: +48 22 789-63-54 (9:00 - 17:00)
tel. kom.: +48 602-262-488 (8:00 - 22:00)
GaduGadu: 1469337
Zapraszamy na TOGRO.com.pl
Sklep internetowy: TOGRO.pl

---REKLAMA---
Zewnętrzna obudowa USB 2.0 na dysk twardy - 85 zł -
http://www.togro.pl/index.php?p104
Głośniki 5.1 do PC i kina domowego - 149 zł -
http://www.togro.pl/index.php?p1360
Nasze aukcje na Allegro: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=43222