[Czuwaj] Metoda, a było: Konsultacje minimow stron ZHP

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Sob, 29 Gru 2007, 11:54:13 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Szyndel" <michal w szyndel.info>
Sent: Wednesday, December 19, 2007 5:57 PM

| Nie rozumiem dlaczego w Związku tak popularny jest system
| egzekucyjno-nakazowy. O ile pamiętam mamy coś takiego jak pozytywność
| metody, prawda?

O rety!
Nie wiem, skąd się to bierze, że tak często jest mowa o pozytywności
metody, gdy np.:
* trzeba coś wyegzekwować
* trzeba komuś najzwyczajniej nawrzucać, bo nie zrobił tego, co powinien
* czyjąś postawę oceniamy negatywnie
* czyjeś działania oceniamy źle
* generalnie mamy uwagi, zastrzeżenia, krytykujemy
i tak dalej.

Zawsze w takich sytuacjach wcześniej czy później pada tekst o pozytywności
naszej metody i że nie wolno skrytykować, że trzeba szukać pozytywnych
rozwiązań, mówić o dobrych stronach itp. itd.

Dziwne, bo przecież pozytywność jest cechą naszej metody WYCHOWAWCZEJ i
stanowi o jej skuteczności. Za to osobiście jestem zdania, że w
zarządzaniu czy w szczególności we wprowadzaniu zmian, należy stosować
metody wcale niekonieczne pozytywne, ale przede wszystkim skuteczne.
GC