[Czuwaj] Idee, ideal, idealy itp.

Pią, 9 Lut 2007, 13:14:02 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, February 09, 2007 12:18 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Idee, ideal, idealy itp.

> Ideałem jest WSTRZEMIĘŹLIWOŚĆ i jak to
> zaznaczył gdzie indziej Czesław, cały punkt 10 tego właśnie dotyczy.
>
> Pytanie czy postawa, narzędzie abstynencji zbliża nas do tego ideału,
> czy jest to skuteczne narzędzie - jest ciągle otwarta. Nie wiem, nie
> znam odpowiedzi na to pytanie.
> (...........)
> P.S. Wiem, wiem patrzę przez pryzmat organizacji. Paskudnej organizacji.
> Ale czasem trzeba pragmatycznego do bólu spojrzenia i zejścia na ziemię.

Cóż, nie tylko Ty piszesz:
"... nie wiem czy jest to skuteczne narzędzie...."
Można wówczas zapytać:
Dlaczego nie wiesz ?

Może z przyczyn opisanych na Waszym hufcowym forum przez Smyrwę ?

Jestem zdania, że od wielu lat w ZHP zdecydowanie zbyt mało uwagi
poświęca się kwestii promowania wśród harcerzy i instruktorów
wstrzemięźliwości, w tym postaw abstynenckich.
Jedyne, co pamiętam z takich działań z ostatnich kilkunastu lat,
to akcja "zażywasz - przegrywasz", odniesiona wyłącznie do narkotyków.
Nie krytykuję jej, była niezła i potrzebna,
ale jak na kilkanaście lat mojego działania w związku to stanowczo za mało
(może ktoś mi przypomni coś jeszcze?).

Nie zgodzę się z tym, że "nie udało się wprowadzić abstynencji".
Udało się, bo zapisy w 10. punkcie prawa są zapisami ewidentnie
abstynenckimi.

Trudno jest stwierdzić, że narzędzie jest skuteczne, kiedy go w ogóle nie
używamy.
Jeśli nie weźmiesz do ręki długopisu, to jak upewnisz się, że nie pisze?
Jeśli nie będziemy w ZHP propagować i stosować we własnym życiu
wstrzemięźliwości, to jak upewnimy się, że to nie działa?

Czesław