[Czuwaj] marka itp.

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 13 Lut 2007, 14:10:05 CET

Grzegorz Całek napisał(a):
> Myślę, że sprawa jest bardziej złożona i bardziej nietypowa niż to wynika
> z podręczników akademickich czytanych przez Goorka ;)
>
> Tu bowiem nie chodzi tylko o udostępnienie znaku towarowego
> (zarejestrowanego w UP) pt. logo ZHP, ale przede wszystkim o używanie
> teminologii kojarzącej się z harcerstwem i - jeszcze bardziej przede
> wszystkim :) - o korzystanie z bardzo dobrej reputacji harcerstwa jako
> Ruchu.
>
> Wprawdzie ZHP jest zdecydowanie największą organizacją harcerską, jednak
> wydaje mi się, że warto podjąć w kilka organizacji dyskusję nt. wspólnego
> [...]
Grzesiu, ale ja o tym właśnie piszę. I zapewniam cię, wiedza
marketingowa zazwyczaj opiera się na case'ach a nie teorii akademickiej :]
 I właśnie akurat w tym zakresie (który to jest jednym z moich
ulubionych zagadnień) opieram się na praktyce. Opisywałem już w
poprzednim mailu znane porażki z zakresu rozciągania marki. Marka to nie
jest znak graficzny lilijki. Marka to właśnie cała wiżaka skojarzeń.

Colgate wprowadzając na rynek Przekąski Colgate liczyło właśnie na to,
że rzetelność tej firmy, utrwalona marka pomoże wejść na rynek także
przekąskom. Zapomniało o tym, że Colgate kojarzy się ze smakiem pasty do
zębów i... klapa!

Czy ktoś zbadał, czy marka "harcerstwo" nie kojarzy się przypadkiem ze
staromodną tradycją i nijak ma się do pożądanej wiązki skojarzeniowej z
branży "nowoczesne usługi telekomunikacyjne"? Czy były prowadzona
badania rynku w tym zakresie?

To pytanie akurat zadał mi praktyk - znajomy pracownik P&G ze Szwajcarii :]

A sprawa z "topieniem" całej marki przy strategii wspólnej marki to
oddzielny temat, ale tutaj BARDZO ważny. Bo my nie będziemy mogli
wystartować pod nową marką jako ZHP. Nie mamy takiej możliwości
praktycznie :]