[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Bogdan W. Ciechomski bogdan288 w o2.pl
Nie, 18 Lut 2007, 16:19:11 CET

 Pawe³ Dobosz napisa³:
>warto¶ci± sam± w sobie. I znam jedynie dwie
>osoby z naszego ¶rodowiska, które nie pi³y alkoholu wy³±cznie dlatego, aby
>byæ "w porz±dku" wobec Prawa...

Bo nie chodzi o to ¿eby byæ w porz±dku wobec Prawa, tylko nie daæ siê niszcz±cemu dzia³aniu alkoholu. Inni harcerze nie s± dla nas braæmi tylko dla tego ¿e prawo karze.

>Moim zdaniem dlatego,
>gdy¿ postulowano zmianê roty, a nie wprowadzenie jej alternatywnej wersji.

To zale¿y czy przyrzeczenie musi byæ tradycyjne. Tradycyjne przyrzeczenie wymaga tradycyjnych warto¶ci (chocia¿ u pocz±tków te¿ by³ spór o religiê).
Je¶li uznajemy ateistów w zwi±zku to powinni¶my raczej zmieniæ rotê. U³atwi³o by to organizowanie przyrzeczenia.
Bo wielu dru¿ynowych nie wie czy wychowankowie s± wierz±cy (pytanie kogo¶ o wiarê narusza co¶ tam itd.), a nie spytaj± harcerza jak± wersje chce z³o¿yæ.
Nowa rota mo¿e wspominaæ o s³u¿bie ludziom i Polsce a na koñcu sk³adaj±cy powiedzieæ :"tak mi dopomó¿ Bóg".
Jednak po zmianie przyrzeczenia pewnie pojawi siê jaki¶ KIHOD-M który bêdzie sk³ada³ przyrzeczenie na tradycyjn± rotê.

HO Bogdan Ciechomski
Hufiec Warszawa - Praga Po³udnie

Wiadomo¶æ wys³ana przez program DRACO ORGANIZER http://www.dracosoftware.eu