[Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Pon, 19 Lut 2007, 08:11:54 CET

Aleksander Senk napisa³(a):
> Swoja merytoryczna uwage skupie sie natomiast na tym fragmencie:

> Moim zdaniem takie wnioski - przewidujê, ¿e nieodosobnione - ujawniaj±
> nieprzygotowanie instruktorow do dyskusji o Prawie. Bo jezeli ono ma
> byc czyms wiêcej niz kodeksem dla 12-14 latkow i zarazem jezeli dla
> kazdej grupy wiekowej nie mamy tworzyæ oddzielnego PH, oraz jezeli ma
> ono zostac zwiêz³ym i inspiruj±cym tekstem, to nie mo¿na go w ten
> sposób modyfikowaæ.
dalaczego uwa¿asz, ¿e nie mozna ¶wiadomie, po zapoznaniu siê z
komentarzami do PH, zapoznaniu z uwarunkowaniami spo³ecznymi z poczatku
zesz³ego wieku, wspó³czesnymi realiami spo³ecznymi, wybranymi
zagadnieniami psychologii spo³ecznej i rozwojowej, celami harcerstwa
oraz podtawami metody haercerskiej, uwa¿ac, ¿e PH powinno by¶
sformu³owane w sposób jassny i zrozumia³y.
Bo ja odnios³em wra¿enie, ¿e je¶li kto¶ siê z toba nie zgadza, to znaczy
¿e jest nieprzygotowany do dyskusji

> Podobnie jest z przygotowaniem merytorycznym.
> Zastanawiam sie, jak wiele osób dyskutuj±cych o abstynencji w
> harcerstwie, a zwlaszcza j± krytykujacych, nie widzacych w niej
> wartosci, gloszacych, ze to poprzeczka zbyt wysoka czy tez ze jest to
> wyraz umartwiania sie sprobowa³o zrozumiec motywacje osob, ktore
> podejmuja swiadom± decyzjê o abstynencji?

Nie spotka³em jeszcze ani jednego g³osu, który by krytykowa³ tych,
którzy pod wp³ywem PH wybrali ¶iwadomie abstynencjê.
Ja akurat rozumiê motywacjê osob, które tak± drogê wybra³y i szanuje ich
wybór.
A je¿eli te osoby s³ysz±c g³osy przeiw nakazowi abstynencji czuja siê
¼le, to odnosze wra¿enie, ¿e ich motywacja jest inna niz to publicznie
g³osz± i robi± to aby czuæ siê lepszymi od nieabstynentów, i boj± siê,
¿e po likwidacji zakazu wyjda na frajerów.
Tylko ¿e to jako¶ nijak ma siê do tego co mówi± g³osz±c konieczno¶æ
bezwglêdnej abstynencji w harcerstwie.

Marcin Wojtczak