Re: [Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Pon, 19 Lut 2007, 13:33:41 CET

----- Original Message -----
From: "Micha³ Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, February 19, 2007 1:12 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

> Tak, na ten bardzo, bardzo racjonalny i logiczny post, którym uraczy³
> nas Czesiek. Wyj±tkowo ma³o pytañ w nim by³o.

Zgadza siê. Tylko jedno pytanie.

Ale pewnie by³o ono zbyt ma³o "³opatologiczne"
Postaram siê o tym pamietaæ, ¿e mam Ci zadawaæ
jedynie pytania "³opatologiczne"
;-)

> Czy abstynencja jako warto¶æ jest na tyle wa¿na, ¿e w jej imiê k³adziemy
> na o³tarzu jako ofiarê nasz± liczebno¶æ, wszystkich tych instruktorów,
> którzy pomimo tego ¿e s± ¶wietnymi wychowawcami nie chc± po¶wiêcaæ
> swojego ¿ycia w a¿ taki sposób? Instruktorzy, którzy uznaj± wszelkie
> idea³y zawarte w prawie harcerskim (³±cznie ze wstrzemiê¼liwo¶ci± i
> umiarem) jako SWOJE W£ASNE, ale którzy po prostu nie chc± dodatkowo
> kompletnie rezygnowaæ z alkoholu?
>
> Czy to jest tego warte?

Mam propozycjê.
Niech WBiA GK ZHP przeprowadzi badanie
jak w ostatnich 10 latach zmienia³a siê liczebno¶æ ¶rodowisk ZHP
prowadzonych przez instruktorów "proabstynenckich"
a jak zmienia³a sie liczebno¶æ "reszty".

Czes³aw