Re: [Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pon, 19 Lut 2007, 16:40:47 CET

----- Original Message -----
From: "Micha³ Górecki" <goo.newsy w skua.pl>
[ciach!]

> Ja bym wola³ dyskutowaæ bez takich argumentów, czy zarzucania mi
> niewej¶cia
> na kolejny poziom wtajemniczenia w niepiciu.
> Jak ju¿ nie raz pisa³em abstynencja jest zerojedynkowa. Jest albo jej nie
> ma. Je¶li mia³bym okre¶liæ siê na skali Prawa Harcerskiego w komputerowym
> formularzu to potrzebowa³bym 10 suwaków (np. w skali 0-100) i jednego
> "checkboxa".
>
> I w³a¶nie ten "checkbox", ten opis 0/1 niepasuje zupe³nie do PH, nie jest
> opisem IDEA£U.

IMHO zerojedynkowym jest opis ka¿dego idea³u, np. prawdomówno¶ci,
pos³uszeñstwa.

Z³udzenie wyj±tkowo¶ci fragmentu o abstynencji wynika z tego, ¿e wykonaæ go
jest bardzo prosto. Nie chcê - znaczy siê nie pijê.
W przypadku innych punktów jest po prostu trudniej. Mo¿na z ca³ego serca
chcieæ byæ pos³usznym prze³o¿onym, ale czasem trzeba powiedzieæ "nie".

I k³opot z pij±cymi instruktorami nie polega na tym, ¿e siê staraj± ale nie
mog±. Tylko najczê¶ciej nie chc±.
Tak jak mog± nie chcieæ byæ oszczêdni czy prawdomówni.
Mo¿e zliberalizujemy te¿ te trudniejsze do wykonania fragmenty Prawa?

Krzysiek

Ustawiaj rekordy DNS dla swojej domeny >>
http://link.interia.pl/f1a1a