Re: [Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pon, 19 Lut 2007, 16:46:44 CET

----- Original Message -----
From: "Micha³ Górecki" <goo.newsy w skua.pl>

> Krzysiek, ale pomy¶l.
>
> Kategoryczny zakaz picia (nakaz abstynencji) powoduje de iuro konieczno¶æ
> odej¶cia osób pij±cych, prawda?
> Nie dyskutujmy o tym, ¿e ju¿ tak by³o, zak³adamy, ¿e stawiamy sprawê
> bardzo,
> bardzo jasno. Pij±cy - out.

Pod warunkiem, ¿e postawi siê sprawê jasno. Bo ja w to nie wierzê.
Je¶li abstynencja pozostanie idea³em, tak jak prawdomówno¶æ, to
niekoniecznie powstan± przepisy o wyrzucaniu k³amców b±d¼ pij±cych.
Tym bardzej, ¿e je¶li pij± prawie wszyscy instruktorzy w hufcu, to kto ich
wyrzuci :) Raczej sie pozbêd± k³opotliwych abstynentów.

> Natomiast je¶li dopuszczamy mo¿liwo¶æ picia alkoholu na
> jakich¶-tam-zasadach
> (nie chcê tu opisywaæ, bo nie mam na to pomys³u, ale np. wyra¼nie
> zakazujemy
> organizacyjnie picie na imprezach harcerskich i promujemy
> wstrzemiê¼liwo¶æ)
> to na prawdê nie warunkuje odej¶cia wszystkich abstynentów!

Oczywi¶cie, ¿e nie warunkuje odej¶cia. Ale wielu mo¿e uznaæ, ¿e w
organizacji, która idzie na ³atwiznê nie chce byæ.
Sam bym siê powa¿nie nad tym zastanawia³.

Jak wy¿ej.

Krzysiek

Przedluz domene.PL za 75 z³ >> http://link.interia.pl/f1a19