Re: [Czuwaj] Harcerskie Ideały - o przygotowaniu do dyskusji

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Pon, 19 Lut 2007, 20:41:29 CET

> IMHO w ZHP jest pat i to na razie nierozwiązywalny.
> Co by było gdyby ze Związku odeszli abstynenci? Tragedia, bo często nie
piją
> osoby bardzo ideowe, np. istotna część drużynowych, kadry kształcącej i
> programowej.
> A co, gdyby odeszły pijące? Również tragedia, bo na nich opierają się
> struktury i stanowią IMHO większą część kadry.
> Krzysiek

Nigdy nie wziąłem do ust ani kropli alkoholu, nigdy też nie paliłem, a
abstynecje uważałem za coś najważniejszego odróżniającego nas od innych
organizacji. I wielokrotnie to już mówiłem. Ale coraz bliżej mi do poglądów
Goorka i zmiany w prawie na harcerz jest wolny od wszelkich nałogów. Chyba
lepsze to niż dwulicowośc. A eliminacja ze Związku wg schematu podanego
przez Krzyśka L. jest całkiem możliwa...
SW