Re: [Czuwaj] Harcerskie Ideały - o przygotowaniu do dyskusji

hm. Rafal Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Pon, 19 Lut 2007, 21:25:03 CET

----- Original Message -----
From: "Sławomir Waś" <slawek w wasie.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, February 19, 2007 8:50 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Harcerskie Ideały - o przygotowaniu do dyskusji

> A ja własnie chyba juz nie. Skoro przetrwaliśmy bycie w jednym Związku z
> komuchami i wyzywanie nas od czerwonego harcerstwa, to może w przypadku
> zmiany prawa tez nie wartałoby odchodzić?
> Zwłaszcza, że tzw. pójście na łatwiznę przeciwstawiłbym likwidacji
> zakłamania...
> SW

Tylko, ze dla pewnych osob wazne jest identyfikowanie sie z Ideami, ktore sa
zawarte w Prawie Harcerskim, a ich brak... no coz, wplywa na brak
identyfikacji z Organizacja.

Niektorzy nie lapali kazdej roty, jaka sie pojawiala (AD 1964, 198-, itp), a
byli wierni jednej -
Rocie z 1932 roku, ktorej wierna byla brac szaroszeregowa, ktora byla
lansowana przez KIHAM. Dla nich nie bylo problemow ze zrozumieniem zasad w
tym Prawie zawartych. W pewnym momencie nie chca w wolnym panstwie robic
"partyzantki", ktora byla konieczna w czasach PRL i wola odejsc, niz zyc w
zaklamaniu, ze identyfikuja sie z Prawem, ktore bedzie dla nich obce. To
chyba latwo zrozumiec? :)

Pozdrawiam
Viking-Szczecin