[Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Pon, 19 Lut 2007, 23:38:10 CET

Aleksander Senk napisa³(a):
> Marcin Wojtczak napisa³(a):

> Marcinie, prosze...
> Nie chodzi przeciez o robienie dokladnie tego samego, tylko ho³dowanie
> tym samym wartosciom, kierowaniu sie ich pogladem i wskazowkami na
> role harcerstwa i zasady w nim panujace.
>
> Dla Ma³kowskiego kwestia abstynencji byla jedn± z zasadniczych (!).
> By³ w tych sprawach bardzo rygorystyczny. Pewien rygoryzm mozna
> oslabic, ale zamieniac abstynencjê na wstrzemie¼liwo¶æ alkoholow± to
> juz zupelne nieliczenie sie z jego zdaniem.
>
> Broniewski w latach 80 wzywa³ wszystkich pij±cych, by zrezygnowali z
> [...]
moge uwa¿ac kogo¶ za autorytet, ale to nie oznacza, ¿e muszê
bezkrytycznie ze wszystkim siê z nim zgadzaæ, mogê przeanalizowac realai
w jakich on ¿y³,oraz wspó³czesne i uznaæ, ¿e pewne pogl±dy s± ju¿
nieaktualne, a w pewnych kwstiach myli³ siê od poczatku, z innymi mogê
siê zgadzaæ w ca³ej rozci±g³o¶ci.
A ja akurat uwa¿am, ¿e Ma³kowski by³ pod du¿ym wp³ywem elsów i dlatego
bez decyzji NKS oraz wbrew zasadom skautowym dopisa³ do ostatniego
punktu prawa "nie pije i niepali" i ¿e by³o to b³edem.

Marcin Wojtczak