[Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 19 Lut 2007, 23:51:08 CET

Marcin Wojtczak napisa³(a):

> moge uwa¿ac kogo¶ za autorytet, ale to nie oznacza, ¿e muszê
> bezkrytycznie ze wszystkim siê z nim zgadzaæ, mogê przeanalizowac realai
> w jakich on ¿y³,oraz wspó³czesne i uznaæ, ¿e pewne pogl±dy s± ju¿
> nieaktualne, a w pewnych kwstiach myli³ siê od poczatku, z innymi mogê
> siê zgadzaæ w ca³ej rozci±g³o¶ci.

Owszem. W pewnych sprawach mozesz sie nie zgadzac, ale nie w
zasadniczych. Jezeli sie nie zgadzasz, to juz nie jest to autorytet. To
moze byc ekspert od paru innych dziedzin.

Zas co do aktualnosci - o tym tez juz bylo.
Tak sie sklada, ze problem alkoholizmu, a zwlaszcza alkoholizmu wsrod
mlodziezy, nie jest mniejszy.

> A ja akurat uwa¿am, ¿e Ma³kowski by³ pod du¿ym wp³ywem elsów i dlatego
> bez decyzji NKS oraz wbrew zasadom skautowym dopisa³ do ostatniego
> punktu prawa "nie pije i niepali" i ¿e by³o to b³edem.

Byl pod wplywem? Jak male dziecko? No prosze :)
Elsowie wspoltworzyli harcerstwo. To oni, wraz z ludzmi z jeszcze dwoch
organizacji, zaadoptowali skauting do wlasnych przekonan.
I trudno mowic, ze ktos byl 'pod ich wplywem'.

Owszem - wbrew zasadom skautingu. To jeden z kolejnych argumentow, ze
harcerstwo jest ruchem, ktory wywodzi sie ze skautingu, ale ktorego
tozsamosc od samego poczatku byla budowana w oparciu o wewnetrzne wzorce.

Aah.. A pod czyim wplywem byl Broniewski? Instruktorzy KIHAM? Mirowski?

pozdrawiam
olek