[Czuwaj] Wychowanie [Harcerskie Idea³y - zaczynamy powtorki :)]

Pon, 19 Lut 2007, 23:55:07 CET

Dnia poniedzia³ek, 19 lutego 2007, Aleksander Senk napisa³:

> Micha³ Górecki napisa³(a):

> Wychowuj±? G00rek... Nakaz, gro¼ba i kara to nie jest wychowanie.
> Wychowujemy przez przyklad, przez promowanie wartosci swoim zyciem...

Rodzice i nauczyciele, to osoby stosuj±ce nakaz, gro¼bê i karê? Czy mo¿e wtedy
kiedy j± stosuj±, to przestaj± wychowywaæ?

Wychodzi na to, ¿e s± tylko cztery rodzaje oddzia³ywañ wychowawczych: osobisty
przyk³ad, nakaz, gro¼ba i kara. To¿ to bzdura....

Ja zabraniam swoim dzieciom piæ napojów gazowanych, bo s± dla nich niezdrowe,
a sam pijê, bo ja ju¿ nie rosnê, nie rozwijam siê i trochê mogê sobie
poszkodziæ w imiê przyjemno¶ci. I widzê, ¿e one to powoli zaczynaj± rozumieæ

- ¿e im nie wolno samym przechodziæ przez ulicê a mi wolno
- ¿e ja mogê siê k³a¶æ spaæ pó¼niej, a oni nie
- ¿e kiedy ja oznajmniam, ¿e wychodzimy, to wychodzimy

Widzi mi siê, ¿e stosujê nakazy i zakazy wobec swoich dzieci. I to w³a¶nie
tak¿e nazywam wychowaniem.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski :: Hufiec Warszawa-¯oliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
"Choæ droga jest bez koñca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, ¿e mam powody by drogi swej nie zmieniaæ"