RE: [Czuwaj] Harcerskie ideały

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 21 Lut 2007, 09:47:59 CET

Tu chyba tkwi sedno. I to nawet sporu między romantykami, a pozytywistami,
czy jak ich zwał tak ich zwał.

Mnie, choć tekst piękny, tak naprawdę do niczego nie przekonuje. Bo ja
jestem jak wykładowca (aaa przykład!), który wysłuchuje pięknej opowieści
studenta o tym czemu nie umie zupełnie nic na egzamin, opowiada o wizycie na
cmentarzu, był u dziadka, który był powstańcem i pięknie walczył i rozczula
się, w tle muzyka, i wtedy nagle muzyka się urywa, a wykładowca spokojnym
głosem: "Dziękuję, widzimy się na poprawkowym".

JA naprawdę uronię łezkę przy każdej takiej opowieści. Ale to nie ma żadnego
wpływu na traktowanie przeze mnie pewnych spraw. Tradycja schodzi na drugi
plan, na pierwszym jest cel wychowawczy.

NIE TWIERDZĘ, że nie powinno się przywrócić tej, czy tamtej roty. Ale dla
mnie nie jest prawie żadnym wyznacznikiem, że coś tak było.

SIKOR, tradycyjne wartości. A nie tradycyjny zapis wartości.
To spora różnica.

I po raz kolejny dodam - mimo olkowej pogardy dla zjazdu, tak, zjazd może to
zmienić.