[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Aleksander Senk senk w post.pl
¦ro, 21 Lut 2007, 10:03:26 CET

Micha³ Górecki napisa³(a):

> Tu chyba tkwi sedno. I to nawet sporu miêdzy romantykami, a pozytywistami,
> czy jak ich zwa³ tak ich zwa³.

Alez masz racje - wlasnie w tym tkwi sedno. (a nie w czyims pochodzeniu,
rasisto jeden ;))
Ale to juz nie jest nic odkrywczego, wiemy chyba o tym od dawna.

> Mnie, choæ tekst piêkny, tak naprawdê do niczego nie przekonuje. Bo ja
> jestem jak wyk³adowca (aaa przyk³ad!), który wys³uchuje piêknej opowie¶ci
> studenta o tym czemu nie umie zupe³nie nic na egzamin,

Szkoda, ze nie przekonuje. W tym wlasnie sêk :)

To nie jest piekna opowiesc kogos, kto nic nie umie.
To opowiesc snuta przez osoby, ktore - mysle - sa calkiem niezlymi
metodykami, znawcami historii harcerstwa, praktykami dzialania
wychowawczego...

> NIE TWIERDZÊ, ¿e nie powinno siê przywróciæ tej, czy tamtej roty. Ale dla
> mnie nie jest prawie ¿adnym wyznacznikiem, ¿e co¶ tak by³o.
> SIKOR, tradycyjne warto¶ci. A nie tradycyjny zapis warto¶ci.
> To spora ró¿nica.

Owszem, pelna zgoda.
Tradycyjne wartosci, nie tradycyjny zapis.
Wiec nie mozna pozostawic tego PH jakie jest, a maniuplowac komentarzem,
jakie propozycje sie pojawiaja.
Trzeba wrocic do wartosci wyrazanych przez tamta redakcje Prawa. A jej
przyjecie bedzie tego swietnym i czytelnym symbolem.
:)

> I po raz kolejny dodam - mimo olkowej pogardy dla zjazdu, tak, zjazd mo¿e to
> zmieniæ.

Przestance, prosze, wiazac slowo "pogarda" i "olek" w jednym zdaniu.
To, ze mam niskie mniemanie o przygotowaniu delegatow do Zjazdu, o ich
znajomosci metody, idei, historii, nie znaczy, ze kimkolwiek gardze.
To uczucie jest bardzo obce.

A co do mozliwosci Zjazdu - tak. Formalnie moze.
Moralnie rzecz biorac - nie powinien nawet o tym myslec. (no, chyba, ze
POWROT do '32)

pozdrawiam
olek