Re: [Czuwaj] Twierdzenie, że abstynencja może być udziałem tylko nielicznych, jest bzdurą!

Śro, 21 Lut 2007, 14:37:41 CET

----- Original Message -----
From: "Witold Pietrusiewicz" <smyrwa w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 21 February 2007 04:36
Subject: [Czuwaj] Twierdzenie, że abstynencja może być udziałem tylko
nielicznych, jest bzdurą!

> 6. Czy uważasz, że jest niezgodny z 10. punktem PH fakt wypicia:
> a. wina do obiadu kilka razy w tygodniu,

tak

> b. piwa z nieharcerskimi znajomymi parę razy w miesiącu,

tak

> c. piwa wieczorem w domu raz na jakiś czas,

tak

> d. lampki wina w dniu urodzin/imienin kogoś bliskiego,

tak

> e. szampana na powitanie Nowego Roku,

tak

> f. szampana na własnym ślubie,

tak

> g. wina w sakramencie Eucharystii?

nie, ale jesli Zjazd lub inna Uprawniona Władza ZHP orzeknie inaczej, daję
słowo się do tego zastosować.

> A żeby jeszcze dać do myślenia - weźmy na warsztat słowo harcerza:
> 7. Czy uważasz, że niezgodne z 2. punktem PH jest:
> a. blefowanie podczas negocjowania o lepsze warunki umowy handlowej,

co to znaczy "blefować"? wg SJP PWN:

blef, bluff [wym. blef]
1. <postępowanie obliczone na wprowadzenie kogoś w błąd>
2. <w grze w karty: wywoływanie u partnera wrażenia, że się ma mocniejsze
karty niż w rzeczywistości>

niekoniecznie, poniewąz blefowanie może też ozanczać "nie mówienie prawdy",
a tego już pod słowo skauta nie zaliczam (porównaj sądowe: mówić prawdę,
CAŁĄ prawdę i tylko prawdę).

> b. blefowanie podczas negocjowania o lepsze warunki umowy międzynarodowej
> w dyplomacji,

niekoniecznie

> c. koloryzowanie w CV podczas ubiegania się o pracę (np. wpisanie znacznie
> lepszej znajomości języka obcego),

tutaj mam spore wątpliwości, nie ze względu na KŁAMSTWO, tylko na to, że
osobiście nie wiem nigdy, jaki poziom mam wpisac, aby był akuratny... czyli
pewnie często wpisuje nieprawde, samemu o tym nie wiedząc

> d. niewywiązywanie się z zobowiązań wynikających z podjętych w ZHP
> funkcji,

zależy z jakich przyczyn :|

> e. ściąganie na klasówce czy kolokwium,

tak

> f. prowadzenie tzw. kreatywnej księgowości?

tak

> Bo może jest to jeszcze inny problem: Czy właściwe jest zero-jedynkowe
> traktowanie jednego punktu Prawa, a cieniowanie innego?

A co powiesz na mój przykład, pare listów wcześniej, gdy OKŁAMAŁEM kobietę,
mówiąc, jej, że "wcale mnie nie zbudziła"? Pewnie powinienenm złozyc
publiczną samokrytykę i oddać się do dyspozycji SH?

> O poświęceniu (24 godziny na dobę).

Daj, daj, daj. Mam znajomych, którzy to robią. Przy czym to jest prawdziwe
poświęcanie się, 24h na dobę, 365 dni w roku (w przestępnym 366). I tak już
od półtora roku, a w planach jeszcze przez wiele lat...

Zresztą ona to była harcerka, ze Szczecina w pochodzeniu :)

Dominik Jan Domin