[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
¦ro, 21 Lut 2007, 19:41:49 CET

Ryszard Rutkowski napisa³(a):
> Tekst oryginalnej wiadomo¶ci:
> Od: Aleksander Senk <senk w post.pl>
> Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
> Temat: Re: [Czuwaj] Harcerskie idea³y
> Data: 2007-02-21 18:09:11

> Szkoda, ¿e nie doczyta³em wcze¶niej.
> Powy¿ej piêkny przyk³ad argumentacji, logicznej, przynale¿nej
> autorowi wypowiadanych s³ów....
>
> WYnika z niej, ¿e je¶li jestem "postêpowcem" - przyjmijmy hipotezê
> robocz±, ¿e jestem - to:
> a) zmiany które proponujê, czy popieram s± z góry nieprzymy¶lane;
> b) jestem naiwny;
> [...]
Generalnie bardzo daleko mi do pogl±dów Olka, ale tym razem uwa¿am, ¿e
ma racjê.
Betonu generalnie nie obchodzi Prawo Harcerskie, jedyne co mo¿e im
przeszkadzaæ to nakaz abstynencji.
Dlatego jest bardzo prawdopodobne, ¿e z wszystkich propozycji zmian w PH
przejdzie tylko usuniêcie fragmentu 10 punktu.
Zw³aszcza, ¿e jest to jedyna zmiana, która ma przybra³a konkretn± formê.
A zmiany, przynajmniej w sferze jêzyka wymaga ca³e Prawo Harcerskie, a
zmiany te musz± byæ poprzedzone analiza warto¶ci jakim odpowiadaj±
zapisy Prawa i okresleniem sposobów ich realizacji w czasach wspó³czesnych.
Tymczasem nic takiego siê w skali Zwi±zku nie dzieje.

Wiêc mo¿e skoñczyæ siê tak, ¿e postepowcy zaczn± dyskusjê, a beton
przeg³osuje, ¿e mo¿e piæ i paliæ.
Bo jak ju¿ wcze¶niej pisa³em si³e botonu szacujê na 60% g³osów na Zje¼dzie.

Marcin Wojtczak