[Czuwaj] Harcerskie Idea³y

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 22 Lut 2007, 17:35:02 CET

Micha³ Górecki napisa³(a):
> Olek. Chyba nie my¶lisz, ¿e ja ufam temu zjazdowi jak w³asnej matce. Albo,
> ¿e uwa¿am ten zjazd za cia³o które mo¿e w ogóle wznie¶æ siê na wy¿yny
> rozwa¿añ na takie tematy (to znaczy pewnie wielu delegatów tak, ale wielu
> jest "szar± mas±").
>
> Ale nic z tych rzeczy nie upowa¿nia mnie do wyra¿ania opinii, ¿e zjazd nie
> ma moralnego prawa zmieniæ PH.

<historyjka>
Pó¼n± jesieni± wysiadlem ze 185 pod Mostem Gdanskim i skierowalem sie na
górê. Przy schodach niemalze zderzylem sie czlowiekiem, ktory dmuchnal
mi w twarz dymem papierosowym. Cos tam powiedzialem sobie niepochlebnego
pod nosem i poszedlem dalej. Chwile zmarudzilem, ruszylem dalej i widze
przed sob± torbê delegata na Zjazd ZHP. Zaciekawiony podnosze wzrok i...
wcina mnie. Bo widze tego samego goscia...
</historyjka>

Zastanawia mnie i dziwi, czemu nie widzisz problemu w tym, ze o
wartosciach w ZHP beda decydowali ludzie, ktorzy maj± te wartosci
gleboko gdzie¶? Ktorzy nierzadko ostentacyjnie (bo paradowanie z torba z
logiem ZHP i palenie papierosow, czy tez palenie podczas Zjazdu uwazam
za peln± ostentacjê) lekcewa¿± pewne wartosci - mimo, ze maja morlny
obowiazek pracowac nad ich wypelnianiem - maj± moralne prawo decydowac o
ich istnieniu badz nie?

Mnie mierzi, gdy sobie mysle o takiej sytuacji.

Czy aspekt nieprzygotowania merytorycznego, ktory podniosles, takze nie
budzi Twoich watpliwosci?

Procedury demokratyczne ponad wszystko?

pozdrawiam
olek