[Czuwaj] służba sobie?

majcin w autograf.pl majcin w autograf.pl
Pon, 26 Lut 2007, 15:24:35 CET

Użytkownik Seascout <seascout w go2.pl> napisał:

>Pewnie tak by powiedział. Zmieniają się mundury, formy komunikacji,
>struktura ruchu - to do czego my przywiązujemy zbyt wielką wagę. A nie
>zmieniły się podstawowe zasady ruchu skautowego. Są one trzy: służba Bogu,
>służba innym, służba sobie.

hmmm służba sobie?
ja po lekturze naszej wersji Przyrzeczenia jestem przekonany, harcerz ma całym życiem poświęcić się Bogu, ojczyźnie i bliźnim, a o sobie nie powinien nawet myśleć.
Chyba, że przyrzeczenie jest kolejnym tekstem natchnionym, który tak na prawdę znaczy coś innego, niż można z niego literalnie wywnioskować.
należy też zwrócić uwagę, że zdecydowana większość skautów, po wypełnieniu swoich obowiązków w stosunku do Boga, ojczyzny i bliźnich może się zając sobą. Ale my przecież  jesteśmy lepsi od tych degeneratów

Marcin Wojtczak