Związek trzeba odzyskiwać! Było: Re: [Czuwaj] Re: Konsekwencje

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Pon, 26 Lut 2007, 17:29:59 CET

> Ja jestem zaskoczony bardzo, ale zarazem mile, ze w uchwale na
> zakończenie działalnosci RCŻ pojawił sie taki fragment:
>
> "Dziś przyszło nam zapytać, czy przypadkiem część środowisk podejmując w
> 1990
> roku decyzję o utworzeniu alternatywnych organizacji - nie miała racji
Może
> po prostu Związku Harcerstwa Polskiego uzdrowić się nie da, choć nie
zmienia
> to faktu, iż część z nas zostaje w ZHP dokończyć swoją misję i wypełnić
> obowiązek wychowania następców do funkcji, które na różnych szczeblach
> organizacyjnych wciąż pełnią."

> Choc mysle, ze takie pytania to nalezalo zadawac juz dawno.
> A dziś to tak naprawde przychodzi zapytac, czy - a jezeli tak, to w jaki
> sposob - nie nalezy pojść śladem tamtych środowisk.

W sobotę w Muzem Harcerstwa miałem okazję jako pierwszy powiedzieć gościom i
uczestnikom RCŻ jak bardzo nie zgadzam się z ich oświadczeniem. Z dumą
dodam, że siedząca obok Druhna Babcia oświadczyła mi, że niemal w 100%
zgadza się z moją wypowiedzią. Zaraz potem Rafał Bednarczyk uzywając jeszcze
innych argumentów także skrytykował wydźwięk oświadczenia. A na koniec młody
człowiek, który jak mnie uświadomiono ma kandydowac na komendanta na
Mokotowie, w zasadzie nas poparł.
Te 3 osoby swiadczą o tym, że w "wylęgarni" RCŻ przedstawiciele 3 różnych
pokoleń nadal tak jak ja wierzą, że kropla drąży skałę.
Wierzą, że nie sposób w kilka lat zmienić ponad stutysięczna organizację i
trzeba na to jeszcze czasu.

Bo Związek należy odzyskiwać a nie z niego odchodzić!
Ktoś pisał o ironii demokracji, że utrudnia ona zmiany w Związku.
I zgoda! Ale głosowania mają to do siebie, że raz się je przegrywa, innym
razem wygrywa. A wszelkie zmiany budzą zawsze niepokoje.
Do niektórych decyzji ludzie muszą "dorosnąć". A to nieraz trwa...

Nie zdziwię się, gdy okaże sie na Zjeździe, że w obronie braku zmian w
prawie staną w jednym szeregu tzw. betony i najzagorzalsi ich przeciwnicy.
Oba obozy z różnych pobudek ale pod tym samym sztandarem. To będzie Zjazd...
SW