[Czuwaj] Re: Związek trzeba odzyskać

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 26 Lut 2007, 20:40:27 CET

Dnia 26-02-2007 o 20:20:15 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Czyż tych wszystkich wspaniałych instruktorów, którzy są tam jeszcze
> nie stać na własn, dobrą organizację? Przecież Betonowy Wrak,
> pozbawiony młodych, aktywnych, gniewnych, którzy dziś bywają jakże
> często listkiem figowym, i tak zatonąłby dość szybko.
> Piszesz Sławku, że Związek trzeba odzyskiwaćTo zróbmy może bilans. Ile
> się go udało odzyskać, a ile się straciło. Ile się straci niebawem.
> To tylko takie moje luźne rozważania...

Widzisz stać nas bez problemu. Problemem jest to że ZHP to nie byle co,
tylko Organizacja, z ogromnymi tradycjami, umocowana w świadomości
społeczeństwa niestety zawłaszczona przez beton. Oczywiście jak odejdą
drużynowi to wzorem PZPR zrobią zbiórke w Kongresowej i wyprowadzą
sztandar uwłaszczając sie na resztach majątku ZHP. I tyle. Jednak ZHP tak
naprawdę jest nasze, drużynowych, harcerzy i zuchów a nie działaczy
(oczywiście uogólniam) trzeba to zmienić i nawet jak coś sie kończy to coś
się zaczyna. Ruch nie znosi próżni a więc dobry ideowy instruktor znajdzie
w ZHP jeszcze długo wsparcie. Czasem nawet silniejsze niż sądzi. Ruch
żyje, zbiera się do kupy i mam nadzieję, że przywali od czasu do czasu
porządnie dbając jednocześnie o pracę w jak największej ilości środowisk
na poziomie zapewniającym właściwe harcerskie wychowanie. Nie da się ZHP
odzyskać szybko, ale nadejdzie taki dzień w którym wszystkie prawa będą
zastrzeżone dla wychowawców a działacze albo odejdą albo bedą wykonywali
swoje obowiązki, tak by drużynowemu pracowało się łatwo. Jakbym w to nie
wierzył to już dawno by mnie tu nie było, chociaż mój przyjaciel
(komendant chorągwi ZHR) wciąż kiwa z politowaniem głową pytając po co sie
męczę, i tak nie dam rady.

Pozdrawiam

Janusz Sikorski