RE: [Czuwaj] Min±³ 2006 rok

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Wto, 2 Sty 2007, 11:32:31 CET

??

>Moim zdaniem przysz³y rok niestety nie bêdzie lepszy. Bo nasze w³adze
>nie maj± pomys³u na ZHP. I nie przes³oni tego fakt, ¿e pewnie udadz± siê
>Kielce, uda siê wyprawa i udzia³ w Jambo a wszyscy odnowimy przyrzeczenie.

Próbowa³em napisaæ co¶ optymistycznego. Nie wysz³o.
Od siebie doda³bym:

1. Zmiana struktury programowej GK-i skutkuj±ca zanikiem referatów w Chor±gwiach. Ergo: brak dalszego wsparcia reformy metodycznej.
Pos³u¿ê siê tu przyk³adem harcerzy starszych:
http://harcerzestarsi.zhp.pl/index.php
Ostatni wpis pochodzi 14.06.2006, a przecie¿ mówimy o grupie wiekowej, która w tej formie jest nowo¶ci± w naszym Zwi±zku, i jako taka potrzebuje wytê¿onego wsparcia.

Chyba tylko wêdrownicy to¿samo¶ciowo trzymaj± siê najlepiej, ale i Oni zaczynaj± s³aæ ju¿ rozpaczliwe SOS: (tu powinien byæ link do artyku³u Marka Piegata, z poprzedniego numeru "Na Tropie", niestety archiwum na stronie nadal nie dzia³a).
Sk±d ta zmiana?
Przyk³ad poszed³ z góry. Zmiana struktury programowej w G³ównej Kwaterze (której IMHO podstawowym kryterium by³y konkretne osoby, a nie skuteczno¶æ zarz±dzania :/) spowodowa³a istn± katastrofê w chor±gwiach. Poprzednia struktura powodowa³a po¶rednio i¿ ¿aden beton nie pcha³ siê choæby na  szefa referatu. By³a to wiêc w wiêkszo¶ci grupa  spo³ecznych pasjonatów którzy  starali siê  realizowaæ swoj± misje.   Wg obecnie promowanej struktury  szefostwo referatu programowego stanowi dla wielu ciep³± posadkê.
Efekty tego  mamy jakie mamy.

2. Zahamowanie w 3/4 kroku reformy mundurowej.
Oczywi¶cie mamy nowe mundur, jednak ich dystrybucja pozostawia wiele do ¿yczenia. Czas oczekiwania na zamówienie w 4 ¿ywio³ach stale siê wyd³u¿a. Praca nad kolekcj± ZHP zosta³a w naturalny sposób wstrzymana, po zwolnieniu osoby która by³a jej twórc±.
O podej¶ciu do klienta niech ¶wiadczy komunikat, który ujrzycie na stronie:
http://4zywioly.pl/
Zlikwidowano te¿ jedyne wydawnictwo wydaj±ce harcerskie pozycje (HBW)

4. Promocja.
Kowlak pisa³ ju¿ o 1%.
Ja podam tylko jeden przyk³ad:

(za serwisem Rady Naczelnej) http://rn.zhp.pl/content/view/75/45/:

"Korzystaj±c z obecno¶ci druha Smolca komisja poprosi³a o informacjê na temat spó³ki "Lilijka.com", do której przyst±pi³a GK. Okazuje siê, ¿e jest to przedsiêwziêcie z bran¿y telekomunikacyjnej, które ma przynosiæ ZHP dochód z tytu³u korzystania z naszego znaku firmowego. Firma ta ma dostarczaæ tani internet i tañsze po³±czenia telefoniczne (prefixy). Nasz udzia³ w niej to 33,3% (16.650 z³) oraz prezesura druha Smolca. GK widzi j± jako nowe ¼ród³o przychodów (1-5 tys. miesiêcznie z tytu³u u¿ycia loga). Z inicjatyw± zawi±zania spó³ki wyst±pi³ inwestor zewnêtrzny Miros³aw Janisiewicz, w³a¶ciciel firm w bran¿y telekomunikacyjnej. Komisja poprosi³a o wgl±d do umowy spó³ki. W radzie nadzorczej spó³ki na zasiadaæ druh Pawe³ Smardz."

Za 1 do 5 tysiêcy miesiêcznie wyprzedajemy swój wizerunek, do promocji firmy oferuj±cej tanie po³±czenia.
Po co mamy siê ograniczaæ? Jest tyle produktów, które mo¿emy promowaæ. Od podpasek, po garnki. ¦mia³o druhny i druhowie.

Ostatnie zmiany w sk³adzie GK-i nie nastrajaj± mnie te¿ optymistycznie.

Jak wiêc bêdzie ten rok? Co przyniesie?
Stagnacja, czy rozwój?

Czas poka¿e.

--