[Czuwaj] 4ż, było: Minął 2006 rok

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 3 Sty 2007, 00:56:21 CET

Sławomir Waś napisał(a):
> Strona 4 Żywiołów jest porażająca. I nie mniej niepojące są wyniki tej
> firmy. A podejście do klienta nie wychodziło im od samego poczatku :-)

Zacznę od tego tematu, bo chyba już tłumaczyłem to tyle razy, że
myślałem, że ktoś zrozumie. Nie będe mówił o obsłudze, ani stronie
internetowej tylko o wynikach finansowych. Sławek! Błagam, niech zajmą
się tym ludzie którzy znają się na rzeczy! Bo ludzie wypowiadający się
na tematy ekonomiczne w Radzie Naczelnej często schodzą poniżej poziomu
kółka ekonomicznego w liceum ogólnokształcącym!!!

Powiem jeszcze raz, w prostych żołnierskich słowach.

1. Przedsiębiorstwo zależnie od branży czeka od roku do kilku lat na
zysk w bilansie. W branży odzieżowej jest to na przykład około 7 lat.
Oczekiwanie zysku po roku, czy dwóch zakrawa na paranoję, chodzenie z
głową w chmurach i po prostu "idź stąd i nie wracaj". Nie wiem na jakiej
zasadzie i według jakich współczynników założono, że pieniądze mają
pojawić się w tak krótkim czasie. Kto zrobił analizę rynku, oszacował
przychody, koszty, itp. Ja wiem , że pieniędzy brakuje ale sprężenie się
i stęknięcie, nie zmieni zasad rynkowych. Dla przykładu  MASTERFOODS
Polska odnotował zysk w bilansie po 8 latach.

2. Wynik w bilansie sam z  siebie nie świadczy o kondycji
przedsiębiorstwa. Firma  która zarobiła  100 złotych i miała 200 złotych
kosztów i firma która zarobiła 100 000 100 słotych i miała 100 000 200
kosztów mają taki sam wynik. Ale różna kondycję.

3. W początkowych latach działalności przychody firmy kierowane są na
inwestycję, aby zapewnić jej rozwój, nie na dywidendę, czytaj "przeżarcie"

4. Znakomita większość towarów przekazanych 4 żywiołom miała wartość
równą zero, choć była wyceniona po wartości zakupu. Praktycznie
niezbywalana. To obala mit o "milionach przekazanych 4ż".

5. Na reformę mundurową BYŁY OBIECANE PRZEZ DH MAŚLANKĘ KONKRETNE SUMY
ze sprzedaży Harcturu. Reforma zostałą przeprowadzona za pomocą środków
operacyjnych ze sprzedaży bieżącej, dlatego też nie miała takiego
rozmachu jaki mogłaby mieć, stąd też trudności z dostawami.

6. Co mogę oczekiwać po komisji, która na swoim posiedzeniu dodaje
składniki bilansu do sumy (!!!), czy też wypowiada się (nie w imieniu
prywatnym członków, tylko jako Komisja RN przecież), że "wystrój 4
żywioły mają nieharcerski i to nie tylko zdanie moje, ale też kolegów",
czy "samemu mogliście zbudować". Jakaś totalna masakra.

Ja wiem, że są tam osoby, którym śni się po nocach, że audyt wykryje jak
to pracownicy 4 żywiołów nachapali się pieniędzy, materiału mundurowego,
którym wytapetowali sobie ściany w domach i butów oraz kurtek które
sprzedają w weekendy na stadionie. Miłego marzenia.

Ja żałuję po prostu tych lat, które włożyłem w ten projekt, swojego
życia które na to poświęciłem, bo robiłem to nierzadko 24 godziny na
dobę i energii którą w to włożyłem. Ja, Darek, Olek i Chempik.

Dostałem za to nauczkę od życia - w tej organizacji coś takiego po
prostu nie może się udać. Kilka tysięcy właścicieli - ekspertów od
finansów, oczekujących, że od razu będzie jak w każdym dobrym sklepie
outdoorowym i jeszcze po harcersku. Oraz garść harc-emerytów nie
rozumiejących, że sklep ma podobać się młodym anie starym prykom. Gdzie
tam wizja zbudowania sieci składnic, czyli takiego harcerskiego
hipermarketu. Najwyżej warzywniaczek za rogiem. Skrzynka jabłek i zysk
już jutro bedzie panie.

Oraz satysfakcję, że z kupy zgniłych kangurek połączonych z
"komunistyczną" obsługą udało się wykrzesać coś, czym można było się
spokojnie pochwalić. Oczywiście jeszcze długa droga, jeśli miałoby to
porządnie stanąć na nogi, ale jeśli ktoś sobie przypomni jak wyglądało
KDH i co jest teraz to chyba widac różnicę.

Chyba że ktoś SKŁADNICĘ HARCERSKĄ ocenia przez pryzmat kwot
odprowadzanych do GK ZHP. Chciałbym takich osób pozbyć się z ruchu jak
najszybciej. Bo taki ktoś po prostu chyba pewnych spraw nie rozumie i
nie zrozumie.

pozdrawiam gorzko