[Czuwaj] Likwidacja, Rada Naczelna

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Śro, 3 Sty 2007, 09:49:40 CET

> A potem widzę te wszystkie uśmiechnięte twarze na Eurojamie, Jamboree,
> Roverwayu, czy innych wyjazdach międzynarodowych. Tych harcerzy
> wyjeżdżających za granicę, czy tych przyjmujących skautów z za granicy
> na swoje obozy. Te drużyny, które za otrzymane środki remontują swoje
> harcówki, czy realizują projekty swojego życia. I widzę wreszcie śp. dh.
> Mirowskiego, który chyba przewraca się w grobie kiedy nazywasz to
> wrzodem który trzeba przeciąć.

Jest jeszcze za wcześnie na dyskusję w sprawach zagranicznych i ja sobie
zdaję z tego sprawę. Tak długo jak władze ZHP nie zdobędą
środków zewnętrznych na składki międzynarodowe będę podnosił kwestie
wycofania się z WAGGGS. Ale dziś tego wątku wolałbym nie rozwijać.

> Policz teraz ile płaci za takie możliwości przeciętny członek ZHP. A że
> to część składki, której GK z tak wspaniałą pomocą Rady Naczelnej nie
> jest w stanie z chorągwi wyegzekfować? A to przepraszam. To chyba tu
> leży problem.

Tak. To jest duży problem. I moja Komisja ściga GK za to. Ale problem ten
schodzi w dół. Z Choragwi do hufców także.
I nie epatujmy "przeciętnym członkiem", bo się zaraz okaże, że przeciętny
członek płaci też grosze na inne rzeczy. A sumie daje to 2 miliony...

> Dodam dla tych, którzy nie do końca wiedzą, że organizacje nie należące >
do struktur światowych praktycznie nie są uznawane na całym świecie jako >
jakiekolwiek organizacje skautowe. A Polsce - jako członkowi > założycielowi
tychże po prostu nie wypadałoby takich kroków czynić. To > jest nie do
wyceny.

Nie do wyceny... Sam widzisz, że dzis dyskusja w tej sprawie nie ma sensu.

> A prawdę mówiąc takie odwracanie się od świata + sugerowane w >
sprawozdaniu zwiększenie środków na nadzór i kontrolę śmierdzi mi na >
kilometr IV Rzeczpospolitą. Ale może właśnie to są takie czasy...
> g00rek

Jednym śmierdzi IV Rzeczpospolita, innym III. Zaglądnij proszę do Chorągwi
Opolskiej to przekonasz się dlaczego potrzebne są środki na nadzór i
kontrolę.

> P.S. uradźcie wreszcie drodzy włodarze jak zwiększyć ściagalność skłądek
> od chorągwi. Bo ten wrzód dopiero śmierdzi na kilometr, a jakoś nikt nie
> może sobie z nim poradzić. A przecież w RN są także komendanci chorągwi.
> I co? Nie można krótko po męsku? Ile można kręcić się wokół tego tematu?

Jest 1. Odsyłam do protokołów. i do GK.
SW