[Czuwaj] OT - trójkąt klepacza :)

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 11 Sty 2007, 21:30:46 CET

Seascout napisał był:
> Ostatnio, w pewnym gronie instruktorskim, chcąc wytłumaczyć o co chodzi,
> rysowałem trójkąt, gdzie na jednym wierzchołku jest typ idealny
> harc-romantyka (walka) na drugim typ idealny harc-pozytywisty
> (pragmatyka) i
> na trzecim harc-zachowawcy (żadnych zmian).
>
> A każdy z nas może znaleźć dla siebie miejsce gdzieś na bokach tego
> trójkąta.
(...)
> Pytanie, komu bliżej do którego wierzchołka?

Jeżeli już mówimy o wykresach trójkątnych, to nieśmiało bym chciał
podkreślić, że wykres trójkątny ma wnętrze, i punkt obrazujący stan
jakiegoś układu może równie dobrze,
a nawet zazwyczaj, leżeć wewnątrz trójkąta. Jest to wykres bardzo
popularny przy wszelkiego rodzaju równowagach układów trójskładnikowych
(równowaga ekstrakcyjna, wykres Gibbsa itp). Myślę, że do opisu stanu
poglądów harc-układu zwanego instruktorem wyżej wzmiankowany wykres
rzeczywiście nadaje się dosyć dobrze. Nazwa "trójkąt Klepacza" też jest
bardzo sympatyczna.

BTW. Aktualna przewodnia siła narodu i stronnictwa sojusznicze (ktoś
rozumie, do czego aluzja?) używają słowa "układ" w _zupełnie_ innym
znaczeniu.

Darek Brzuska

w cywilu mgr inż. chemik
absolwent inżynierii chemicznej