[Czuwaj] okk

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 25 Sty 2007, 11:53:06 CET

Dnia 25-01-2007 o 11:38:51 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Sikor, ale o ile problem z chorągwiamy chyba leży w ich istnieniu, a nie
> implementacji, o tyle problem z OKK leży chyba w implementacji. Pisałęm
> o wood badge... Gdyby kursy były w takich klimatach, to jednak nie
> wystarczy doktorat z pedagogiki. Bo jednak harcerstwo ma swój sposób
> wychowania i kształcenia i TEGO sposobu powinniśmy się nauczyć...
> g00rek

Ależ tu się zgadzam... tyle że to nie działa tak jak winno działać, czyli
po harcersku, lecz tak jak nie powinno działać czyli tak jak w szkole. W
tym przypadku uważam że doktor pedagogiki jest bardziej na miejscu niż
harcmistrz ze SOKK czy nawet ZOKK. Zupełnie inna sprawą jest sytuacja w
której kursy wygladałyby tak jak powinny (patrz - wigry). Wówczas aby byc
na właściwym miejscu nawet profesura nie wystarcza.
Naturalnosć metody należy widzieć szerzej niż sie to z reguły wydaje. W
sali wykładowej naturalniejszy jest doktor czy profesor, na polanie czy
pod drzewem Harcmistrz (nie w sensie stopnia). Metoda działa jako całość a
nie wycinek...
Ale cóż to może tylko takie moje subiektywne (jako harcerza leśnego)
spojżenie...