[Czuwaj] One world, one promise.

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 31 Sty 2007, 13:08:14 CET

Aleksander Senk napisał(a):

> Nie no, proszę Cie, g00rek...
> Których romantykow nie rozumiem? Tych, których tworzycie dla wlasnych
> potrzeb i fobii?
> Czy tych, ktorzy są najblizsi, zeby na takie miano zasluzyc?

Definicji w tym modelu.

> No prosze Cie..
> Ty przeciez uprawiasz niezykle ekwilibrystyki, zeby wykazac, ze np.
> abstynencja to nie wartosc.
> O patriotyzmie tez piszesz, ze to oczywiscie wartosc, ale opisujesz
> cos, co juz nie jest patriotyzmem.
> I tak dla wielu rzeczy deklarujesz poparcie, ale tak je chcesz
> "unowoczesniac" ze zupelnie zatracaja one swoj charakter.

*patriotyzm * <http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3955049> [łac. <
gr.], postawa łącząca przywiązanie i miłość do ojczyzny oraz solidarność
z własnym narodem — z szacunkiem dla innych narodów i poszanowaniem ich
suwerennych praw;

Nie trzeba tego maczać w krwi, nie trzeba do tego WOGÓLE mieszać
martyrologii. Ja patriotyzmu nigdzie nie negowałem, więc mi tego prosze
nie zarzucaj.

> Chyba nie za bardzo rozumiesz tamten podzial, skoro mieszasz jeden z
> drugim :)

Olek, dobrze wiem czym jest ruch i czym jest organizacja. To nie są
jakieś wąskie, specjalistyczne pojęcia. Ruch w tej wielkości nie może
istnieć bez organizacji. Organizacja bez ruchu.
> A tego, ze nie rozumiesz dychotomii ruch-struktura to już wiadomo od
> dawna. Kiedys przepiszę Ci fragment "Szachinszacha" w ktorym
> Kapuściński bardzo barwnie i mądrze ją odmalowuje.

Znam Szachinszacha i wiele innych pozycji Kapuścińskiego, ale z
przyjemnością przeczytam wybrane przez ciebei fragmenty.

> "Trojkat Klepacza" oprocz ladnej nazwy nie ma wiekszych zalet. Oprocz
> jednej - pozwala dowolnie przyklejac latki.
>
> I Twoja odpowiedz na moj list, to najlepszy tego przyklad.

Model ten pokazuje pewne zależności. A to, że uparcie ustawiasz się w
jednym z rogów to już chyba twój wybór :P
Ja tam się w rogu pozytywistycznym wcale nie ustawiam.