Re: [Czuwaj] I po zjeździe - OSWIADCZENIE

Andrzej Starski astarski w wp.pl
Pon, 4 Cze 2007, 00:21:53 CEST

Szanowni Druhny i Druhowie,

W związku z nierzetelną w moim odczuciu informacją przedstawioną przez druha
Michała Góreckiego dotyczącą "przebiegłości komisji uchwał i wniosków"
mającej rzekomo wpływ na wynik głosowań nad Prawem Harcerskim podczas XXXIV
Zjazdu Nadzwyczajnego ZHP informuję, że:

1. Zaproponowane projekty uchwał: a) o niewprowadzaniu zmian, b) o zmianie
10 pkt. PH oraz c) o przywróceniu treści z roku 1932 były wzajemnie
wykluczające się (a z b, a z c)

2. Tym samym do komisji należało złożenie Zjazdowi propozycji kolejności
głosowań nad uchwałami

3. Komisja Uchwał i Wniosków na swym posiedzeniu podjęła decyzję o
przedstawieniu projektów w kolejności a-b-c. W dyskusji w gronie komisji
pojawił się argument, że projekt a) został zaproponowany przez grupę
roboczą, której Zjazd powierzył przeprowadzenie dyskusji w tym zakresie.

4. Przeprowadzono dyskusję łącznie nad trzema projektami

5. W celu zapewnienia obiektywnego wyboru kolejności poinformowano
wnioskodawców projektu b) i c) o przyjętej w Komisji kolejności głosowania,
wskazano, że w celu zmiany kolejności głosowania potrzebny będzie wniosek
formalny o zmianie kolejności zgłoszony ze strony projektodawców (zgosili
oni do Prezydium Zjazdu dwa wnioski: pierwszy, aby najpierw głosować uchwałę
b); a następnie drugi, aby najpierw głosować uchwałę c))

6. Dodatkowo przed rozpoczęciem głosowania nad wnioskami formalnymi zwrócono
uwagę delegatom na skutki głosowania - i jego merytoryczne znaczenie dla
dyskusji o PH

7. Zjazd odrzucając zgłoszone wnioski formalne wskazał, że chce zajmować się
jako pierwszą uchwałą a) o niewprowadzaniu zmian.

Uważam, że:

- twierdzenie druha o "przegapieniu" przez delegatów skutków głosowania jest
nieuprawnione względem delegatów a także przedstawionych (4-6) działań
Komisji i Prezydium Zjazdu.

- twierdzenie o "przebiegłości" a tym samym stronniczości Komisji jest
niesprawiedliwe względem członków Komisji (zróżnicowanej w zakresie
podejścia np. do 10 pPH) oraz poddaje w wątpliwość obiektywizm Komisji, tym
samym godząc w jej dobre imię.

- wprowadza druh w błąd czytelników listy wskazując jakoby fortel komisji a
nie głosowanie delegatów służyło przyjęciu uchwały o niewprowadzaniu zmian.
Poddaje druh  również w wątpliwość kompetencje delegatów Zjazdu.

Z poważaniem,

hm. Andrzej Starski
Przewodniczący Komisji Uchwał i Wniosków
XXXIV Zjazdu Nadzwyczajnego ZHP