[Czuwaj] I po zjeździe - OSWIADCZENIE

"hm. Rafał Raniowski HR" rafal w harcerz.pl
Pon, 4 Cze 2007, 11:23:38 CEST

Michał Górecki napisał(a):

> Masz rację, w sumie jak to napisałem pomyslałem o tym samym. Jaki NEO?
> Sformułowania tego użył kiedyś Piotr Niwiński i tak za nim
> powtórzyłem. Ale czy to NEO?

> Ja tez się cieszę, że pójdę dzisiaj na zbiórkę. Ale boję się, że jak
> tak dalej pójdzie to przestanę liczyc na jakiekolwiek ułatwienia idące
> z góry. Biwak zastępu będzie musiał nadal robić PHM, na 15 złotych
> będć musiał brać fakturę i tak dalej.
>
> :(
>
> g00rek
Dlatego moze ja napisze jaki bylby Zwiazek moich marzen, a Ty napiszesz
mi jakie mamy szanse na osiagniecie tego? :)

1. Zwiazek w ktorym zostalo przywrocone PH A.D. 1932.
2. Zwiazek zarzadzany przez mlode, komepentne osoby (idac za wzorem
Szarych Szeregow, gdzie 22 latkowie mieli stopien harcmistrza i byli
komendantami hufcow).
3. Zwiazek, w ktorym bierne i czynne prawo wyborcze przysluguje osoba
pelniacym funkcje szefa p.j.o. ZHP, a bierne pozostalym czlonkom.
4. Zwiazek, w ktorym kadencyjnosc zapewni motywacje dla pelniacych
funkcje (np. hufcowego) aby zapewnili mozliwosc rozwoju instruktorskiego
innym osobom i aby to dalo im szanse na podjecie wyzwania i przejecie
funkcji.
5. Zwiazek, w ktorym osoby zwiazane "swiadczeniem pracy/uslug dla ZHP"
nie moga pelnic funkcji insturktorskich.
6. Zwiazek, w ktorym male grupy (czyt. zastepy) maja swobode dzialania
zgodnie z metoda harcerska.
7. Zwiazek, w ktorym szczepy nie sa traktowane jako konkurencja dla hufca.
8. Zwiazek, w ktorym hufiec nie musi sie obawiac (w jakikolwiek sposob)
choragwi.
9. Zwiazek, w ktorym choragiew nie jest udzielnym ksiestwem z zasada
dziedziczenia przez potomnych
10. Zwiazek, w ktorym Rada Naczelna ZHP jest niezaleznym i rzeczywistym
przedstawicielem srodowisk
11. Zwiazek, w ktorym Glowna Kwatera ZHP, to organ zarzadzajacy,
rozliczany przez Zjazd Zwiazku, a pomiedzy Zjazdami przez Rade Naczelna.
12. Zwiazek, w ktorym panuje swiadomosc, ze niezaleznie od pelnionej
funkcji wszyscy jestesmy rowni w prawach i obowiazkach, a pelnienie
funkcji jest czasowe i nie daje nikomu prawa do wywyzszania sie nad innych.

i moglbym dalej pisac, ale zaraz uslysze, ze to moje "rozmatyczne"
marzenia. Moze i romantyczne, ale chcialbym, aby moj Zwiazek byl bliski
temu idealowi.

Pozdrawiam :)
Viking-Szczecin