ODP: [Czuwaj] Zapis - struktura paramilitarna?

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Nie, 10 Cze 2007, 12:48:09 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Sunday, June 10, 2007 11:25 AM
Subject: Re: ODP: [Czuwaj] Zapis - struktura paramilitarna?

> Jak już kiedyś pisałem - żołnierze nie budują mostu, po to by nauczyć
> się go budować. Budują go po to, by w tym miejscu stał most.
>
> Harcerze budują kładkę na obozie po to, by nauczyć się pewnych spraw -
> oczywiście kładka bezpośrednio bardzo im się pewnie przyda, ale to
> wszystko środek.

Mieszasz.

Żołnierze budują most po to by nauczyć sie go budować. (szkolenie)

oraz

Żołnierze budują most by w tym miejscu stał. (bój)

Harcerze budują kładkę (czasem most)
bo jest im ona potrzebna (by w tym miejscu stała)
oraz także po to by się ją nauczyć budować
(taka umięjetność na obozach jest realnie przydatna)
(szkolenie, "szkolenie bojem")

oraz

Harcerze budują kładkę/most  (sam taki budowałem ;-)))
(bo posiadają takie umiejetnosci)
bo jest taka potrzeba społeczna (w ramach służby harcerskiej)
i to niekoniecznie potrzeba ekstremalna (klęska żywiołowa)
(bój)

> ***
>
> Żołnierze, często przebywają, lub są szkoleni do przebywania w
> warunkach bojowych, mam rację?
>
> Wtedy podejmowanie decyzji wygląda zgoła inaczej. Nie ma czasu na
> kolegialność decyzji.

Oczywiscie że jest czas.
Mylisz podejmowanie (wypracowanie) decyzji
z wykonaniem (realizacją) decyzji
Ten dowódca jest praktycznie wykonawcą.

> Ja taki tryb stosuję np podczas spływu
> kajakowego, kiedy jestem na raz drużynowym, komendantem spływu i
> ratownikiem. Umawiamy się na to wcześniej, ale na wodzie nie dyskutuje
> się ze mną, można to zrobić już później, na lądzie.
>
> Unikam takich sytuacji, bo wiem, że znakomitą większość czasu moi
> podwładni spędzą w normalnym świecie, w normalnych warunkach.

Oczywiście, ale to są sytuacje REALIZACJI
wydanej (wypracowanej) wczesniej decyzji
a nie jej wydawania (wypracowania).

Ale to tylko uwagi "na marginesie"

;-)

Czesław