ODP: [Czuwaj] Zapis - struktura paramilitarna?

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 10 Cze 2007, 13:06:36 CEST

10-06-07, harclot w poczta.onet.pl <harclot w poczta.onet.pl> napisał(a):
> Mieszasz.
>
> Żołnierze budują most po to by nauczyć sie go budować. (szkolenie)
>
> oraz
>
> Żołnierze budują most by w tym miejscu stał. (bój)
>

> Harcerze budują kładkę (czasem most)
> bo jest im ona potrzebna (by w tym miejscu stała)
> oraz także po to by się ją nauczyć budować
> (taka umięjetność na obozach jest realnie przydatna)
> (szkolenie, "szkolenie bojem")
>
> oraz
>
> Harcerze budują kładkę/most  (sam taki budowałem ;-)))
> (bo posiadają takie umiejetnosci)
> [...]

Nie Czesław, nie mieszam.

Jeśli będziesz cofał się w pytaniach "po co?" to w harcerstwie ZAWSZE
powinieneś dojść do "wychowanie". Wszystko inne jest środkiem.

W wojsku nie. Ostateczną odpowiedzią na "po co?" jest "żeby ten most tu stał".

Tym się różni traktowanie budowania tego mostu w sposób autoteliczny i
instrumentalny.