[Czuwaj] Re: komendant wycieczki :)

Gofer gofer w 3dw.pl
Śro, 20 Cze 2007, 08:37:09 CEST

> Czy z cytowanego przez G00rka rozporządzenia/ustawy nie wynika
> przypadkiem, że:
>
> a) Mam pwd. plus ukończony Kurs KPWDiM to muszę się jeszcze legitymować
> (np. na kontroli z kuratorium) np. zaświadczeniem komendanta hufca, że od
> tych trzech lat prowadzę drużynę czy w inny sposób prowadzę "pracę
> opiekuńczo-wychowawczą".
>
> b) Mam phm. i KKPWDiM. Na kontroli pokazuję książeczkę instruktorską (tam
> jest numer, data rozkazu przyznającego stopień, więc łatwo sprawdzić) i to
> kończy rozmowę o formalnościach. Nie ma pytań o staż.

> [...]
Drugi przypadek jest bezdyskujny, jest tak jak napisales, natomiast jesli
chodzi o pierwszy to spotkalem sie z roznymi interpretacjami kuratoriow oraz
jednostek organizujacych kolonie itp.
Niektore kuratoria uwazaja, ze jako staz pracy wychowawczej licza sie trzy
lata "na etacie", a nie to, ze sie spolecznie jakas funkcje wykonywalo. Nie
wiem jakie byly zamierzenia uchwalodowacy w tym zakresie, ale nie jest to
zbyt jasne, bo zadne pozostale przepisy nie reguluja terminu czym jest staz
pracy wychowawczej.
Problem ten czesto pojawia sie przy koloniach organizowanych przez zaklady
pracy, gdzie instruktorzy chca nieco dorobic sobie we wakacje i zostac
kierownikami takich placowek.
Zatem do pierwszego przypadku dochodzi opcja: jestes 3 lata nauczycielem i
masz KKPWDiM.

Paweł Sobczak