Re: [czuwaj] Re: PANIKA, było: Poznań

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 9 Mar 2007, 23:18:59 CET

07-03-09, Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl> napisał(a):

> Dnia 09-03-2007 o 13:12:32 Michał Górecki <g00rek64 w gmail.com> napisał:
>
> Wersja obecna:
>
> Jedzą, piją, lulki palą,
>
> Tańce, hulanka, swawola;
>
> Ledwie karczmy nie rozwalą,
>
> Cha cha, chi chi, hejza, hola!
>

> Twardowski siadł w końcu stoła.
>
> Podparł się w boki jak basza;
>
> "Hulaj dusza! hulaj!" - woła,
>
> Śmieszy, tumani, przestrasza.
>

> Żołnierzowi, co grał zucha,
>
> Wszystkich łaje i potrąca,
>
> Świsnął szablą koło ucha,
>
> Już z żołnierza masz zająca.

> [...]

Widzę. I właśnie to jest dla mnie tragiczne. Bo w utworze literackim
wartością jest jego brzmienie. W Prawie Harcerskim - - wartości tam
zapisane.

Bo utwór literacki nie jest narzędziem.

I to porównanie Sikor jest właśnie tragiczne same w sobie. I kompletnie się
z nim nie utożsamiam. Tylko potwierdziłeś moje obawy. Chyba zupełnie inaczej
rozumiemy Prawo.

Dla mnie jest ono narzędziem. Jesteśmy organizacją wychowawczą. Miejscem
przechowywania staroci jest muzeum.