Re: [Czuwaj] Re: PANIKA, było: Poznań

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Sob, 10 Mar 2007, 14:19:52 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, March 09, 2007 1:51 PM
Subject: [Czuwaj] Re: PANIKA, było: Poznań
Prawa Harcerskiego.

> Patrzę sobie na to prawo które cytowaliście i co widzę:
> 1.Harcerz jest obowiązkowy
> 2.Harcerz jest słowny
> 3.Harcerz jest pożyteczny
> 4.Harcerz w swoich działaniach pamięta o innych 5.Harcerz jest szlachetny
> prawy 6.Harcerz żyje w harmonii ze środowiskiem 7.Harcerz zmienia świat
> wokół siebie na lepszy 8.Harcerz nie poddaje się przeciwnościom losu
> 9.Harcerz jest odpowiedzialny za siebie i innych 10.Harcerz nieustannie
się
> rozwija.
> [...]

Tak, bo ten tekst JEST PROWOKACJĄ INTELEKTUALNĄ - potwierdzone w rozmowie z
osobą organizującą konferencję. Jest w sposób świadomy skonstruowany jako
płytki, banalny i niechlujny.

Zresztą widać to na pierwszy rzut oka:
- brak jakichkolwiek odniesień już nawet nie tylko do Boga, ale także do
Polski,
- powtórzenia i banały
W sumie to ogólnikowy zestaw cnót które może nadawały by się na kodeks
Wakacyjnego
Klubu Przygód Teleranka albo Kodeks Kolonisty Letniego.

GS