Re: [Czuwaj] Re: PANIKA, było: Poznań

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Sob, 10 Mar 2007, 22:21:38 CET

07-03-10, Grzegorz Skrukwa <greegors w icpnet.pl> napisał(a):

> [...]

Tak, mam obsesję! Olbrzymią! Bo patrzę na nasz ruch i zamiast nowoczesnego
ruchu przygotowującego do bycia dobrym obywatelem (z wartościami i
umiejętnościami życiowymi) widzę nierzadko coś na kształt przybudówki
jakiejś prawicowej partii.

Można być świetnym patriotą nie dość, że bez żadnego szumu sztandarów, krwi
i powstań, to jeszcze bez COPu, odbudowy kraju i przede wszystkim polskiej
kinematografii (Boże, uchowaj!).

To wszystko ma być gdzieś tam, w tle, niczym sól w zupie. A nasz garnek jest
wypełniony solą do połowy, albo nawet więcej, tak bardzo, że sól się już nie
rozpuszcza nawet...

Z patriotyzmem to jest tak, jak z McDonaldem (tylko w drugą stronę).
Ktokolwiek chciałby bronić McDonalda skazany jest na porażkę, bo i tak
wiadomo, że plastik, że masakra i że milion kalorii. Nawet gdyby ktoś chciał
udowodnić, że nie milion tylko 10 tysięcy to i tak nic z tego nie wyjdzie.

JA jestem antypatriota, bo mam dość tego prawicowo-oszołomowego zacięcia,
tego patosu, który oblewa nasze harcerstwo niczym lukier na pączku.

Napisałem o tym w moim artykule "Kto ukradł harcerstwo" i dla mnie to
wszystko łączy się w jedną wielką całość. Patetyczne przemowy, apele z łezką
w oku, warty przy grobach.

Tego pełno i nie mówcie mi że to potrzebne, bo to wiem.... Tylko ja chcę
tego mniej, zdecydowanie mniej. Chciałbym, żebyśmy byli leciutcy w wymowie,
bez tego całęgo ciężaru i trwogi. Bo czy to pomaga nam w wychowaniu? Pewnie
jakoś pomaga. Tylko czasu mamy jakąś określoną ilość. I ja wolę w trakcie
tegoż nauczyć moich harcerzy czegoś pożytecznego, czy rozwinąć ich na
ścieżce duchowej, społecznej, emocjonalnej czy jakiejkolwiek innej, niż
powodować w nich "drgnienia" czy inne tego typu sprawy.

Chcę aby cały nasz wizerunek, program był oparty na XXI wieku z pamięcią o
przeszłości, a nie zahaczony w przeszłości z przebłyskami nowoczesności.

Nie chcę operować schematami. Ale tak ostro negując wszelkie przejawy
inności w PH autorzy stawiają się automatycznie po stronie właśnie
Narodowców Polskich.

Dyskutujmy o prawie. O jego zapisach. Spytajmy dzieci co z niego rozumieją.
Ale bez manipulacji w stylu "to u mnie działa, więc działa", lub "moi ludzie
to rozumieją, więc wszyscy rozumieją", czy "tego nie można zmieniać, bo po
co".

I jak powiedziałem - dobra stara wersja czegokolwiek powinna się obronić, bo
jest dobra, a nie bo jest stara.