RE: [Czuwaj] Zejdźmy na ziemię! , było PANIKA

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Nie, 11 Mar 2007, 10:11:16 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Michał Górecki
Sent: Sunday, March 11, 2007 9:07 AM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Zejdźmy na ziemię! , było PANIKA

> <dygresja>
>
> Kiedyś, jako szaremu jeszcze w miarę członkowi ZHP,
> dane mi było uczestniczyć w dyskusji RN o zmianie systemu
> stopni harcerskich. Pamiętam moje zdziwienie na fakt,
> że skupiano się głównie na "idei stopnia". I
> pomyślałem sobie - rany, przecież tego nikt nie czyta.
> Nie no ważne to jest i w ogóle, ale skupmy się na wymaganiach!
>
> Ale nie, idea jest lepsza. Można upchnąć parę górnolotnych
> sformułowań, można trochę oderwać się od ziemi i napisać
> coś w stylu "poszukuje sensu własnego istnienia",
> albo "wkracza na krętą i wyboistą ścieżkę dorosłości",
> [...]

Naprawdę nie wiesz dlaczego w instruktorskich dyskusjach
koncetrujemy się na idei Prawa a nie na jego literze ?

> To jak z pralką. Czemu nie mamy do dyspozycji sterowania
> wlewem wody, kierunkiem,
> czy prędkością obrotu bębna?
> Bo ma być prosta w obsłudze.
> Co nie znaczy, że o obrotach bębna
> i wlaniu wody ktoś zapomniał!

Dzięki temu że czasem zdarza mi się samemu prać
wiem ze w mojej starej i prostej pralce
jest sterowanie predkościa obrotu bębna
;-))

Michale.
Od kilku lat sugeruję zaprzestanie "majsterek statutowych"
o 3 nad ranem. Wiesz dlaczego, bo sam to rozumiesz.

Ale dlaczego chcesz zrobić taka sama majsterkę z Prawem ?
Nie chcesz ?
No to zaproponuj spójną, zamkniętą, propozycję nowego prawa,
która będzie lepsza od Prawa z 1932 roku.
I poddaj ją pod dyskusję.

Tak ja to Ci zaproponował Piotr:

Zrób tak, ale teraz, a nie w trakcie zjazdu, licząc na "cud".

Czesław