RE: [Czuwaj] Prawo -długie

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Nie, 11 Mar 2007, 23:38:39 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of daniel laskowski
Sent: Sunday, March 11, 2007 8:55 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Prawo -długie

> "Bliźni", "czystość mowy", czy "miłowanie" to nie są sformułowania
> dzisiejszych czasów, tylko mojej babci. Odwoływanie się do mitów i postaci
> legendarnych też dla mnie jest niekoniecznie potrzebne. Zresztą reszta
> sformułowań też budzi moje zastrzeżenia, ale może niekoniecznie
leksykalne,
> co interpretacyjne (co z rycerskością u dziewczyn,

Pamiętam jak swego czasu, dawno dawno temu jak prowadziłem zastęp przy
omawianiu prawa chłopaki nie mieli problemu ze zrozumieniem jako
takim, ale np przy #2 najpierw trzeba było wyjaśnić, kto to był
Zawisza i dopiero później "kumali" o co chodzi w tym całym punkcie.

IMHO to chyba trochę mija się z celem, żeby odwoływać sie do czegoś
dosyć, hmm, enigamtycznego.

PC==================================================
Czy podczas gawęd zawsze odnosiłeś się wprost ?

A co do rycerskości u dziewczyn,
to ostatnio trochę przypadkiem spotkałem w harcówce
ZZ mojej żeńskiej drużyny.
Słowo do słowa i okazało się że "podglądają" czasem to
co pisuję na Forum ZHP ;-)))
W rozmowie pojawiła się ciekawa uwaga że:
"... tam coniektórzy mają problem z 5 p PH..."
Pytam: dlaczego ?
"... Bo nie potrafią lub chcą podnieść przyłbicy..."
I zaraz padł cytat z jednego z komentarzy do PH,
zapisany w dzienniczku harcerskim:
"...Rycerz unika walki podstępnej,
ale umie stanąć jasną twarzą wobec każdego,
który się uważa za wroga, by Mu powiedzieć: Bracie!..."

Hmm....

Czesław

.