[Czuwaj] Zmiany sformulowan w PH, a gra o przyszlosc harcerstwa.

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 12 Mar 2007, 17:15:59 CET

12-03-07, Aleksander Senk <senk w post.pl> napisał(a):

> Nie jestem pewiem, czy "rozumiecie".
> Bo gdy czytam Twoje wypowiedzi o zyciu w kolorowym XXI w., to absolutnie
> nie mam tej pewnosci. Ow wiek to wiek ogromnych zagrozen dla samych
> idei, ktore ukonstytuowaly harcerstwo (wspolnota, dążenie do idealow,
> ruch mlodziezowy oparty na samowychowaniu, ograniczenie normami
> etycznymi a nie tylko pragmatycznymi i wiele innych), a 'Wy' (tudziez
> Ty) tego nie zauwazacie. "Przyszlosc jest jasna, wspaniala i trzeba w
> nia wejsc z podniesiona glowa". Tak nie jest i nie bedzie. Wiec dopóki
> [...]

***

Doszedłeś do sedna Olek. Bo ja kocham rzeczywistość i kocham teraźniejszość.
Razem z jej kolorowością, z jej nowoczesnością i tym co niesie. Co nie
oznacza, że nie chcę widzieć zagrożeń, ale te były zawsze.

A całą gadka o "upadku wartości" powtarzana jest przez stetryczałych starców
od tysiącleci... Kiedyś Soo napisał, że to pierwszy tekst znaleziony na
glinianej tabliczce. "Wartości upadają, kryzys młodych, my musimy to
naprawić, wiemy co dla nich lepsze".

Jeden wielki MIT :)

Ja na prawdę nie boję się rzeczywistości. I nie chcę, by harcerstwo tworzyło
jakąś alternatywę dla niej, by było tak OFFowe jak tobie się to chyba
marzy... Nie widzę tej idei w założeniach ruchu. I nie wiem czemu akurat w
tym kierunku mamy dryfować?

Może dlatego że moja wizja ruchu jest o wiele mniej elitarna od twojej?