[Czuwaj] Re: Prawo

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 12 Mar 2007, 18:19:02 CET

> Czyżby mieli rację co poniektórzy na [czuwaju], że tzw. nurt
> "romantyczny"
> jest moze i mocno harcerski, ale całkowicie antyskautowy i z ruchem
> skautowym (BiPi i tak dalej) nie ma i nie chce mieć nic wspólnego?
>
> Dominik Jan Domin,
> po pierwsze scout

Nie wiem kto rozsiewa takie bzdury

> Każde stowarzyszenie narodowe musi zadbać o to, by
> stosowane w nim przyrzeczenie i prawo było sformułowane w nowoczesnym
> języku, uwzględniającym specyfikę kultury i cywilizacji, ale jednocześnie
> pozostało wierne podstawowym zasadom."
>
> Nic dodać, nic ująć. Tyle w kwestii zmiany Prawa.
> Chyba że ktoś nie chce być w WOSM. Droga wolna :)
>

> pozdrawiam
> Michał Górecki
> Komisarz Zagraniczny ZHP
> (tym razem oficjalnie, a co ;)

Widzisz Michał, język ma to do siebie że nie starzeje sie tak szybko jak
Ci sie wydaje :p
I właśnie Prawo Harcerskie w wersji 1932 jest takie jak ma być, chyba, że
za nowoczesny język uwzględmiający kulturę i specyfikę uważasz wstawki
typu Yo ziom. W tym przypadku polecam moją wersję opublikowana w Czuwaju z
lutego :p

więc powtórzę za Tobą:

Nic dodać, nic ująć. Tyle w kwestii zmiany Prawa.
Chyba że ktoś nie chce być w WOSM. Droga wolna :)

;)

> Tym bardziej,  że jak już mówiłem, nurt który
> można zdefinować jako zachowawczo-romantyczny nie jest raczej przez WOSM
> akceptowany. Oni ciągle pytają: "kiedy wy wreszcie staniecie się
> nowocześni"? Oczywiście w rozmowach nieoficjalnych.
>
> i mają sporo racji.

taaaa druhu Komisarzu... Coś mi sie widzi że wciąż nie wiesz, że jesteś na
manowcach...
Jak dobrze sie przyjżysz to zobaczysz że machamy Ci z przodu a nie z tyłu
:D
Problem w tym, że właśnie wersja prawa z 1932 roku jest najbardziej
skautowo-nowoczesna jaka mamy. A te biedne popłuczyny w stylu harcerz chce
wiedzieć więcej niż wie i umieć więcej niż umie są manowcami wprowadzonymi
za komuny. Właśnie problem jest w tym, że przez 50 lat harcerstwo
schodziło na manowce miast się rozwijać. To była walka o przetrwanie więc
łapano się różnych sposobów. Nurtem który popchnął nas troszke do przodu
był dopiero KIHAM, który zaistniał oczywiście dzięki działaniom wielu
instruktorów ratujących harcerstwo w tych trudnych latach. Owszem, jest
troszeczkę dorobku, a to ramowe sprawności, a to opracowania Kamyka... ale
generalnie leżymy i kwiczymy. Więc aby nas dogonić, musisz jeszcze, jak
widzę, spory kawałek wrócić ;) Więc kiedy wy wreszcie staniecie sie
nowocześni ?

No właśnie....

Pozdrawiam Wiosennie
Janusz Sikorski