[Czuwaj] prawo harcerskie - raz jeszcze

Paweł Rozdżestwieński konikhdj w hot.pl
Wto, 13 Mar 2007, 15:08:40 CET

Zbiorcza odpowiedź: Zmiana PH jest potrzebna po to, żeby w ZHP można było
oficjalnie robić to co jest standardem od wielu lat. Nie chce tu podawać
przykładów personalnych czy środowiskowych, ale cały ten pomysł ze
zmienianiem prawa, choć ono takowych zmian nie potrzebuje, tylko utwierdzi
znane mi osobistości w tym, że miały rację. Teraz jeszcze muszą się
pilnować, a potem hulaj dusza, piekła nie ma. Jak Druhowie sobie życzą mogą
zmienić prawo - wreszcie będzie wiadomo, że ZHP to już nie jest ZHP i wiele
środowisk będzie mogło bez obawy o swoje korzenie opuścić to
stowarzyszenie.

Zaiste zabawne w ZHP nie dyskutuje się na tym co dla stowarzyszenia istotne,
a zamula się nam mózgi kolejnym walterowskim pomysłem na uzdrowienie
sytuacji. Tym razem poprzez cudowne uzdrowienie ZHP w wyniku zmian zapisu
PH. Jak zwykle odbywa sie to rękoma młodych instruktorów, którzy myślą, ze
w ten sposób zbawią świat - ileż to razy "reformy" w ZHP robione były
rękoma młodych:-).

Co do regulaminu z 1810 roku i 1919 - przytaczając je chciałem udowodnić,
ze nasz język nie ulega aż takim zmianom, żeby rozpaczać nad kilkoma
wyrazami, które nota bene ciągle funkcjonują w języku. Nota bene
podręczniki kawaleryjskie są do dziś używane, ich zapisy i profesjonalne
podejście do tematu powoduje, że można je stosować do dziś. A kawaleria w
WP istnieje również do dzisiaj - zarówna konna jak i pancerna jak i lekka ,
przerzucana na śmigłowcach.

pozdrawiam

jazlowiak