[Czuwaj] Prawo harcerskie - do Rysia :)

Pawel Dobosz pawel.dobosz w interia.pl
Wto, 13 Mar 2007, 17:36:17 CET

Andrzej Rolewicz napisał(a):
(...)
> [...]
(...)
> Moim zdaniem, to sformułowanie jest skompromitowane.
> Tak samo jak hasła: "Pracując dla kraju pracujemy dla siebie", albo
> "Nasze jutro budujemy dziś". Treść sama w sobie niby nie taka zła,
> ale jeszcze pamiętam, jak tego typu hasła wisiały na każdym płocie,
> pamiętam się, jak się cieszyłem, że w końcu zostały zdjęte i nie chciał
> bym
> aby znowu zawisły. Nie wiem, kto je wymyślał, ale wiem, w imię jakiej
> ideologii.
> Tak samo było z punktem prawa, który cię tak zachwyca.
> brrr

Ja nie pamiętam jak te hasła wisiały na każdym płocie. Znam je jedynie z
książek do historii. Jeżeli na znaczenie każdego zdania będziemy patrzyli
przez pryzmat kontekstu w jakim kiedyś tam się pojawiło, to wkrótce w
ogóle zabraknie słów do opisania rzeczywistości. Zwłaszcza, że z jednej
strony zjada je tzw. poprawność polityczna, a z drugiej zastrzeganie nazw,
patentów, znaków towarowych i praw autorskich.

> Moje zdanie jest takie, że w młodzieżowej organizacji wychowawczej
> obecne brzmienie 10 p. jest jak najbardziej na miejscu.
> Czy chcesz je zmienić ?

Paradoksalnie to bym się nawet z tym stwierdzeniem zgodził, jeżeli
założylibyśmy, że członkiem ZHP jest się np. do 25 roku życia.

> Ale żeby aż Zjazd zwoływać...

Gdyby nie Zjazd Programowy, to nigdy nie doszlibyśmy w dyskusji tak
daleko, i nie zeszli z nią tak głębko (do środowisk)

pozdrawiam,
Paweł

Jestes kierowca? To poczytaj! >>> http://link.interia.pl/f199e