[Czuwaj] Re: Prawo harcerskie

majcin w autograf.pl majcin w autograf.pl
Wto, 13 Mar 2007, 17:41:47 CET

Użytkownik Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl> napisał:

>No to masz problem ze zrozumieniem prawa harcerskiego. Bo harcerz ma być
>zawsze pogodny, tylko trzeba wyświetlić dzieciakom co to znaczy być
>pogodnym. Przez całe życie cżłowiek uczy się nowych słów. Profilaktycznie
>powiem, że byc pogodnym nie jest w żadnym stopniu równoważne z głupawym
>bananem na twarzy. A jeśli już przy tym jesteśmy, to podaj proszę zmianę
>która Cię zadowoli, a jednocześnie przekaże to, co obecna wersja tego
>punktu.

np. Harcerz szuka wyjścia z każdej trudnej sytuacji

sięgnąłem też do dawnych redakcji i znalazłem kilka innych prób sformułowania tej idei:
Skaut śmieje się i gwiżdże w najcięższym nawet położeniu. (1911)
Harcerz .... z uśmiechem pokonuje trudności (1957)
Harcerz ... jest dzielny i odpowiedzialny (1989)

Marcin Wojtczak