[Czuwaj] Re: Prawo harcerskie

Pią, 16 Mar 2007, 12:37:53 CET

----- Original Message -----
From: "Piotr Giczela" <piotr.giczela w zhr.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy" <czuwaj w listy.czuwaj.net>;
"Marcin Wojtczak" <majcin w autograf.pl>
Sent: Thursday, 15 March 2007 23:55
Subject: [Czuwaj] Re: Prawo harcerskie

Przykro mi, ale mamy różne pojęcie karności. Być może miałeś za wychowawcę w
harcerstwie pruskiego kaprala. Ja miałem mądrych instruktorów. Dla mnie to
co piszesz na temat karności jest herezją. Niebezpieczna herezją w dodatku.
"karnośc i posłuszeństwo polega właśnie na bezwględnym wykonywaniu poleceń,
a przy tym przenosi odpowiedzialność z wykonawcy na wydającego polecenia" -
No też coś!

Piotrze - zgadzając się z Tobą, nie sposób nie zauważyć, że w wielu
środowiskach własnie karność wymagana jest bezwzględna. Typu: "masz uwagi -
wykonaj, a potem mozesz sobie protestować". Albo: "coś się nie podoba -
padnij, 50 pompek".

DJD