[Czuwaj] Re: Prawo harcerskie

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pią, 16 Mar 2007, 13:40:08 CET

> Piotrze - zgadzając się z Tobą, nie sposób nie zauważyć, że w wielu
> środowiskach własnie karność wymagana jest bezwzględna. Typu: "masz uwagi -
> wykonaj, a potem mozesz sobie protestować". Albo: "coś się nie podoba -
> padnij, 50 pompek".

> DJD

Przykro mi z tego powodu. Wiem, że nie ogarniam nawet kawałka harcerstwa swym spojrzeniem, ale ja akurat takiej głupoty nie widziałem. Sam stosuję pompki i różne ciekawe ćwiczenia, ale nie po kapralsku tylko na wesoło. Np. dotlenienie organizmu, gdy nie uważają, kończy się percepcja. I co ważne w zabawach tych uczestniczę też ja, zgodnie z zasadą zuchową, że wódz też się bawi. Ćwiczeń nie ma u mnie za brak karności. Moi harcerze nie stwarzają takich problemów, bo, tak mi się wydaje, nie wymagam od nich głupich rzeczy, tzw. dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty.
Najwyraźniej jest jakaś część kadry, której harcerstwo pomyliło się z wojem.

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela