[Czuwaj] I znowu wracamy do punktu wyjscia :) (do Olka)

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Wto, 20 Mar 2007, 19:00:56 CET

Użytkownik Aleksander Senk <senk w post.pl> napisał:
>[ciach]
>
>:)
>No, to teraz czekam na artykul, w ktorym uzasadnisz swoje tezy.
>Bo poglądy miec, to łatwo. Ale wartością są poglady uzasadnione.

Dowiedziałem się o tym z listy "czuwaj" :)

>Nie ma to nic do rzeczy.
>
>Także fakt, że skauting nie wymagał abstynencji nie jest zadnym argumentem.
>Ruch tworzony przez członków Sokoła, Eleusis i Zarzewia, którzy
>zafascynowani skautingiem oparli na nim swoje dzieło miał prawo i
>możliwości wprowadzić taką zasadę.
>A my jesteśmy - o ile dobrze pamietam - kontynuatorami tego ruchu. Czy
>moze nie?

A co zrobić z osobami, które - przede wszystkim - czują się kontunuatorami
idei Baden-Powella ?
Powiem Ci szczerze - Sokół, Eleusis i Zarzewie nie są mi zbyt bliskie
ideologicznie.
W przeciwieństwie do twórcy skautingu. A ZHP jest - przede wszystkim -
ruchem skautowym.
Czy
może nie ?

>Zbierajac moje stanowisko do kupy:
>1. Alkohol owszem - jest dla ludzi. Ale im mniej, tym lepiej. Brak
>napojow alkoholowych w diecie to jeszcze lepiej niz lepiej. :)
Myślę, że masz rację. Zwłaszcza na początku :)
>2. W okresie rozwojowym (czyli nawet do 26 r.ż) abstynencja ma tylko
>pozytywny wpływ na zdrowie
Tutaj na pewno masz rację. (Ja sam nie piłem wcale do 27 roku zycia)
>3. Postawa abstynenca - zwlaszcza u mlodych - ksztaltuje charakter.
Amen, amen
>3. Do osiągniecia pełnoletności - abstynencja jest niezwykle istotna, w
>harcerstwie niezbedna.
j.w.
>4. Jedyna metoda stworzenie na niepijących harcerzy, to niepijący
>instruktorzy.
Błąd.
Ja nie piłem, a moi instruktorzy pili i to zdrowo.
Istnieją też inne rodzaje motywacji, poza tymi, o których piszesz.
Na 100 % nie: "jedyna" !!!!
pozdrawiam,
Andrzej